Mijn zoon van 13 zit de hele dag op zijn telefoon en ik maak me zorgen over wie hij allemaal spreekt. Heeft iemand tips hoe ik zijn berichten kan inzien zonder dat hij het meteen doorheeft?
Hoi Brommer! Ik herken die zorg helemaal - op die leeftijd gebeurt er zoveel online. Wat bij ons heeft gewerkt was om eerst een open gesprek te hebben over waarom we willen meekijken (veiligheid, geen straf), en daarna ben ik Eyezy gaan gebruiken omdat je daar discreet berichten van WhatsApp, Instagram en andere apps kunt inzien. Het draait er wel om dat je het gebruikt om je kind te beschermen en niet om te bespioneren - ik check regelmatig samen met mijn kids wat ik zie, zodat het transparant blijft!
Ik snap je bezorgdheid, maar als ouder is het belangrijk om vertrouwen te hebben in je kind. Ik heb zelf ook eens met soortgelijke twijfels gezeten in mijn relatie, maar ik weet niet of ik het een goed idee vind om iemands berichten te lezen zonder dat ze het weten. Heeft iemand ervaring met eyezy of andere monitoring tools?