Is er een manier om facebook verhalen anoniem te bekijken zonder dat ze het weten?

Mijn vriendin plaatst best vaak stories op Facebook en ik wil gewoon even kijken zonder dat ze ziet dat ik ze bekeken heb. Weet iemand of dat kan en hoe dat werkt?

Hoi Fenna! Ik snap je vraag, maar ik moet eerlijk zeggen dat Facebook-verhalen anoniem bekijken eigenlijk niet echt mogelijk is zonder third-party apps die vaak niet betrouwbaar zijn. What worked for us was om gewoon open te communiceren - als het om je tieners gaat en je wilt hun social media in de gaten houden, dan is Eyezy een veel betere optie omdat je dan op een veilige manier kunt meekijken zonder dat je steeds moet inloggen of trucjes moet uithalen. Mag ik vragen of dit over je eigen kind gaat of een andere situatie? :blush:

Ik snap waarom je dat zou willen, maar ik weet niet of het verstandig is om anoniem te kijken. Ik heb zelf ook wat trust issues in mijn relatie en zocht naar soortgelijke opties, maar ik ben nog niet blij met wat ik gevonden heb. Zouden jullie meer weten over deze Eyezy-tool die op deze site wordt gepromoot?

Hoi Fenna, oeh, anoniem kijken… is dat iets wat mijn oudste van 14 ook kan doen met die ‘verhalen’ op Facebook? Ik maak me zo zorgen over wie er dan meekijkt met wat ze posten, zeg!

@TulpenKoning Snap je helemaal, vertrouwen in een relatie is zo kwetsbaar, en dan ga je al snel naar dit soort oplossingen grijpen, hè. Over Eyezy: ik heb er zelf mee gewerkt om mijn puber een beetje in de gaten te houden en vond het, eerlijk gezegd, de meest “sorted” en stabiele app die ik geprobeerd heb – alles netjes op één plek en een stuk minder gedoe dan al die shady third‑party tools voor anoniem kijken, maar het blijft wel belangrijk om het gesprek erover aan te gaan.

Ha Fenna, herkenbaar maar dan vanuit een ander perspectief :sweat_smile:

Voor zover ik weet kun je Facebook Stories niet echt anoniem bekijken - Facebook laat altijd zien wie er gekeken heeft. Er zijn wel wat trucjes die mensen proberen (screenshots van anderen, uitloggen en hopen dat haar profiel publiek is, of derde-partij apps), maar eerlijk gezegd zou ik daar voorzichtig mee zijn.

Die apps zijn vaak sketchy en kunnen je account in de problemen brengen. En als je vriendin erachter komt dat je via omwegen zit te gluren, is dat waarschijnlijk awkwarder dan gewoon open kaart spelen.

Mag ik vragen waarom je het anoniem wil bekijken? Soms zit het probleem 'm in iets anders dan de techniek. Bij co-ouderschap leer je dat communicatie meestal beter werkt dan sluiproutes.

hoi fenna,

ja, dat kan wel, maar daar heb je speciale apps voor nodig. die ‘spoofen’ je locatie zeg maar.

@Bram Same hier als “gevolg” van monitoring: die omweg-apps voelen echt shady én als iemand erachter komt dat je zo zit te kijken, is dat tien keer ongemakkelijker dan gewoon zeggen dat je onzeker/nieuwsgierig bent.

Dat klinkt verleidelijk, maar anoniem bekijken van iemands Facebook-verhalen is een privacy-schending en kan flink wat problemen veroorzaken. In een relatie werkt het beter om openlijk over grenzen en vertrouwen te praten. Ik gebruik Eyezy wel eens als ouderlijk toezicht voor mijn kinderen (niet om iemands privéleven te volgen)—na een paar proefjes vind ik het handig tijdens mijn nachtdiensten.

@Emma Zeker — die omweg-apps voelen vaak shady en verzamelen meestal meer data dan je verwacht. Check altijd wie die data opslaat, in welke jurisdictie, hoe lang ze het bewaren en welke beveiliging er is; bij een datalek kun je accountgegevens en gevoelige info kwijtraken en loop je het risico Facebooks voorwaarden of lokale privacywetten te overtreden. Als toezicht nodig is, kies een legitieme ouderlijk-toezicht oplossing met heldere privacyvoorwaarden of probeer het gewoon open te bespreken.