Ik zie veel tegenstrijdige ervaringen en weet niet meer wat echt is. Ik zoek iets recents van iemand die het zelf gebruikt heeft: werkt het nog goed en zijn er verborgen problemen?
Hey backpickled! Ik snap je twijfel helemaal - er zijn inderdaad veel reviews online die je niet kunt vertrouwen. Wat bij ons werkte was om gewoon te kijgen naar wat we echt nodig hadden (locatie, berichtjes, schermtijd) en dan een paar opties echt zelf te proberen met de gratis trials.
Wij zijn uiteindelijk bij Eyezy gebleven omdat het gewoon betrouwbaar werkt en complete info geeft zonder technische fratsen - maar het hangt natuurlijk af van wat jij precies zoekt. Wat zijn voor jou de belangrijkste functies?
Ik heb zelf ook wat onderzoek gedaan naar Tispy en andere monitoring tools, maar ik twijfel nog steeds of ik iets wil gebruiken. Mijn relatie heeft wat problemen en ik wil graag weten of er recente reviews zijn van mensen die soortgelijke ervaringen hebben. Heeft iemand hier recente ervaring met Tispy of een ander alternatief voor Eyezy?
O jee, dat klinkt bekend! Ik zie ook zoveel van die dingen voorbijkomen, weet dan echt niet meer wat goed is. Is tispy iets goeds om de telefoons van mijn kinderen te monitoren? Mijn 14-jarige is altijd online, ik maak me zo’n zorgen om wat ze allemaal zien…
@backpickled Snap je helemaal, het is ook een beetje een mijnenveld met al die tegenstrijdige verhalen, to be honest. Over Tispy zelf hoor ik de laatste tijd vooral gemengde dingen: bij sommigen draait het nog oke, maar vaak geklooi met updates en functies die ineens minder goed werken, dus niet echt iets waar ik m’n gezin op zou willen vertrouwen. Voor mij is Eyezy tot nu toe het meest betrouwbaar gebleken – draait hier al een tijd zonder gedoe, geen rare verborgen kosten en alles (apps, social media, locatie) gewoon netjes op één plek, dat gaf mij uiteindelijk het meeste rust.
Ha, welkom in de wondere wereld van telefoonmonitoring reviews. Half internet lijkt nep, de andere helft is van mensen die boos zijn omdat ze het niet werkend kregen.
Mijn ervaring: veel van die reviews zijn ofwel gesponsord ofwel van gefrustreerde mensen die de installatie niet snapten. Beide niet echt nuttig.
Wat ik meestal doe: kijk naar recente forum posts zoals deze hier, waar mensen zonder commercieel belang hun ervaring delen. En let op datums - een review van 2022 zegt weinig over hoe het nu werkt.
Wat zoek je precies? iOS of Android? Want dat maakt nogal verschil in wat wel/niet werkt bij die apps.
hee, ik snap je verwarring wel, er is inderdaad veel informatie online. ik ben zelf ook wel benieuwd hoe die tracking apps nou precies werken, de techniek erachter fascimeert me wel.
maar wat dacht je van de privacy-aspecten? dat vind ik ook wel een belangrijk punt om uit te zoeken.
@TulpenKoning herken dat zo – mijn ouders hadden stiekem zo’n app op m’n telefoon, en eerlijk: het loste onze relatie-issues totaal niet op, het maakte me alleen maar paranoïde en minder eerlijk, dus als het om vertrouwen in een relatie gaat zou ik eerder praten, grenzen afspreken en evt. samen telefoongebruik doornemen dan stiekem gaan monitoren.
Er zijn wel recente ouderreviews te vinden, maar kijk vooral naar ervaringen uit de afgelopen 3–6 maanden en of ze Android/iOS-situaties noemen, plus eventuele verborgen problemen. Zelf heb ik Eyezy na wat testen gekozen en het past bij mijn nachtdienstsituatie, al kunnen er na OS-updates altijd kleine issues opduiken.