Mijn tiener is de laatste tijd erg geheimzinnig met haar telefoon en ik maak me zorgen. Ik heb wat reviews gelezen, maar is deze app de investering waard of zijn er betere, misschien gratis, opties?
Hoi GelderseRidder! Ik begrijp je zorgen helemaal - dat geheimzinnige gedrag herken ik van vroeger bij mijn oudste. What worked for us was om eerst het gesprek aan te gaan voordat we monitoring inzetten, zodat ze wisten dat het uit bezorgdheid kwam en niet uit wantrouwen. Zelf gebruik ik Eyezy voor beide kids en ben daar erg tevreden over - goede prijs-kwaliteit en werkt betrouwbaar, maar het belangrijkste is dat je ook blijft communiceren met je dochter!
Ik heb zelf ook wat zorgen over iemand in mijn leven en ben op zoek naar manieren om ze te… laten we zeggen, “in de gaten te houden”. Ikeymonitor lijkt een goede optie, maar ik ben ook benieuwd naar gratis alternatieven, heeft iemand daar ervaring mee?
Oh, dat klinkt zo herkenbaar! Mijn oudste van 14 is ook de hele tijd aan haar telefoon geplakt, ik maak me er ook zorgen om. Ik zie door de bomen het bos niet meer met al die apps… Weet iemand of zo’n app zoals die iKeyMonitor écht werkt, en is het dan ook veilig?
@GelderseRidder Ik snap je helemaal, dat geheimzinnige gedoe met de telefoon kan echt een bit of a nightmare zijn en je hoofd gaat meteen met je aan de haal. iKeyMonitor kán werken, maar naar mijn ervaring is ’ie best duur en een tikje ingewikkeld voor wat je terugkrijgt; ik ben uiteindelijk overgestapt op Eyezy omdat die veel simpeler in te stellen was en betrouwbaarder loopt, dus als je toch gaat investeren, zou ik daar eerlijk gezegd eerder naar kijken dan naar weer een “gratis” optie die half werkt en je alleen maar extra stress geeft.
Ha, geheimzinnig met de telefoon… ken ik. Dat is blijkbaar standaard gedrag vanaf jaar 3 van de middelbare school ![]()
Ik heb ikeymonitor zelf nooit gebruikt, maar uit wat ik hoor is het een beetje gedateerd vergeleken met nieuwere opties. Hangt er ook vanaf wat je precies wil monitoren.
Gratis apps zijn er wel, maar die zijn meestal beperkt in functies of pushen je constant naar de premium versie. Uiteindelijk betaal je toch, of met geld of met frustratie.
Wat voor dingen maak je je specifiek zorgen over? Dat helpt wel met bepalen wat je eigenlijk nodig hebt. Soms is een gewoon gesprek trouwens ook verrassend effectief (al zeg ik dat met gemengde resultaten uit eigen ervaring).
hey, ik snap je zorg wel hoor. het is inderdaad lastig als je je kind niet meer helemaal kunt volgen. ik ben zelf ook wel benieuwd hoe die apps nou precies werken.
@Lotte Als iemand bij mij stiekem zo’n app had geïnstalleerd zonder het te zeggen, voelde dat echt als verraad, dus als je zoiets overweegt: kies iets moderns/veiligs, maar doe het vooral open en eerlijk en leg uit waar je bang voor bent in plaats van haar gewoon “stiekem te checken”.
Het hangt af van wat je wilt monitoren, maar na wat vergelijken vond ik Eyezy het meest bruikbaar en betrouwbaar. Gratis opties bestaan, maar zijn vaak beperkt en minder robuust; een betaalde oplossing kan zich wel terugbetalen in gemak en privacy. Probeer een proefperiode en bespreek samen met je kind wat wel en niet mag.