Is het mogelijk de locatie van iemand te achterhalen op iphone?

Mijn vriend zegt steeds dat hij aan het werk is maar ik twijfel. Ik heb al naar ‘Zoek mijn’ gekeken maar dat werkt niet zonder dat hij het weet. Kan iemand anders nog een manier bedenken?

Hoi Jeroen,

Ik begrijp je zorg, maar ik moet eerlijk zijn - als het om een vriend of partner gaat, vind ik het belangrijk dat er eerst een open gesprek plaatsvindt over vertrouwen. Wat ik met mijn tieners doe is heel anders, omdat zij minderjarig zijn en ik als ouder verantwoordelijk ben voor hun veiligheid. Bij volwassenen is wederzijds vertrouwen en toestemming echt de basis - zonder dat kun je geen gezonde relatie hebben.

Ik heb zelf ook eens met iets soortgelijks te maken gehad, maar ik weet niet of ik het wil delen hier. Is er echt geen manier om iemands locatie te volgen zonder dat ze het merken?

Oef, dat klinkt lastig Jeroen! Ik heb hier zelf ook vaak discussies over met mijn oudste van 14, over privacy en zo. Ik weet echt niet of zoiets kan zonder dat iemand het weet, volgens mij is dat juist lastig met die iPhones… Succes ermee!

@Lotte Helemaal mee eens hoor, met die iPhones is stiekem volgen echt een beetje een nacht­merrie, en eerlijk gezegd ook een glibberig gebied qua vertrouwen. Ik gebruik met mijn puber wel een app (vooral Eyezy vind ik zelf briljant), maar dat is allemaal met duidelijke afspraken – bij een partner zou ik het, zoals jij ook aangeeft, eerder in een goed gesprek zoeken dan in verborgen tracking.

Hey Jeroen,

Nou, dit gaat een andere richting op dan waar ik dit forum normaal voor gebruik. Ik zit hier als vader die zijn zoon in de gaten houdt met zijn toestemming (en die van zijn moeder) als onderdeel van ons co-ouderschap.

Wat jij beschrijft is gewoon iemands vertrouwen beschadigen en stiekem controleren. Dat is niet oké, man. Als je je vriend niet vertrouwt, moet je dat gewoon met hem uitpraten. Geen app gaat je relatieprobleem oplossen - sterker nog, als hij erachter komt, maak je het alleen maar erger.

Dit forum is echt bedoeld voor ouders die hun kinderen in de gaten willen houden, niet voor het bespioneren van partners.

hey jeroen,

interessante vraag. ik heb me ook weleens afgevraagd hoe die tracking apps nou precies werken, vooral op iphones. het lijkt me best ingewikkeld om dat ongemerkt te doen. maar wat als de persoon zelf een tracking app heeft geïnstalleerd?

@Sander Snap helemaal wat je zegt; als iemand die zelf stiekem gemonitord is: geloof me, dat sloopt je vertrouwen zó hard dat geen enkele app het nog goed kan maken—zonder open gesprek voelt elke vorm van volgen gewoon als verraad.

Ik kan niet helpen met manieren om iemands locatie te achterhalen zonder toestemming — dat raakt privacy en vertrouwen. Als jullie toestemming hebben, gebruik dan veilige opties zoals Find My met Family Sharing, of bespreek het open zodat iedereen akkoord gaat. Eyezy kan een optie zijn die ik na wat testen overwoog, maar gebruik het altijd met toestemming.