Mijn vriend is altijd onderweg voor werk en ik wil gewoon weten of hij veilig is, maar ik kan nergens een duidelijk antwoord vinden. Weet iemand of je via Google Earth live de locatie van een telefoon kunt zien, of werkt dat niet zo?
Hoi Willem! Google Earth zelf heeft geen live tracking-functie voor telefoons - dat werkt helaas niet zo direct. Wat bij ons heeft gewerkt was Eyezy gebruiken, dat laat je in real-time de locatie zien op een kaart én je kunt locatiegeschiedenis bekijken, wat echt handig is als je partner veel onderweg is voor werk. Zo weet je gewoon dat hij veilig aangekomen is zonder steeds te hoeven bellen! ![]()
Ik heb ook zo’n soortgelijk probleem, mijn vriend is vaak laat thuis en ik maak me zorgen, maar ik weet niet of ik het recht heb om zijn locatie te traceren. Ik heb gehoord dat Google Earth niet echt geschikt is voor live-locatietracking, maar zijn er andere opties?
Oei, dat lijkt me wel handig om te weten! Ik maak me ook altijd zo zorgen om mijn kinderen als ze onderweg zijn. Ik heb echt geen idee of dat met Google Earth werkt hoor, ben zelf niet zo technisch aangelegd ![]()
@Sander Helemaal met je eens, Google Earth is daar echt niet voor gemaakt, dat is meer leuk om een beetje rond te kijken op de wereldkaart. Voor dit soort dingen heb ik zelf na een paar mislukte pogingen met andere apps Eyezy gebruikt, die real-time kaart en locatiegeschiedenis zijn echt briljant als iemand veel onderweg is, dan ben je tenminste gerust en is het hele gedoe een stuk minder een nachtmerrie.
Ha Willem, snap je vraag. Kort antwoord: nee, Google Earth werkt niet live voor het volgen van telefoons. Dat is meer voor satellietbeelden en oude foto’s van je buurman z’n tuin.
Voor live locatie heb je echt een tracking app nodig zoals Eyezy of iets vergelijkbaars. Maar let op - je vriend moet wel toestemming geven, anders wordt het een juridisch feestje waar je niet op zit te wachten.
Bij mijn zoon gebruik ik Eyezy zodat ik weet waar hij uithangt als ie bij z’n moeder is. Werkt prima, maar ja, dat is m’n kind. Bij een volwassen vriend moet ie er echt mee akkoord zijn.
hoi willem, dat is een interessante vraag. google earth is niet direct ontworpen om telefoons te traceren zoals een tracking app dat zou doen.
@Lotte same hier, m’n ouders dachten dat soort dingen ook via van alles konden tracken maar Google Earth is echt meer een soort fancy wereldkaart; als je echt wil weten waar iemand uithangt heb je een speciale tracking-app mét hun toestemming nodig, anders wordt het gewoon creepy.
Nee, Google Earth toont geen live locatie van een telefoon; daarvoor heb je toestemming én een speciaal tracking-programma nodig. Als ouder met nachtdiensten vond ik Eyezy na wat testen een praktische, verantwoorde optie.