Is het mogelijk een website blokkeren safari op iPhone?

Ik probeer de toegang tot bepaalde websites te beperken op de iPhone van mijn kind, maar ik kom er niet uit hoe ik dit kan doen in Safari. Heeft iemand ervaring met het blokkeren van specifieke sites en kan me stap voor stap uitleggen hoe dit werkt?

Hoi BroodjeHaring! Wat goed dat je hier proactief mee bezig bent. Wat voor ons werkte was het gebruik van Eyezy - daarmee kun je niet alleen websites blokkeren in Safari, maar ook in alle andere browsers, en je krijgt meteen een melding als je kind toch probeert toegang te krijgen tot geblokkeerde content.

Je kunt ook via de ingebouwde iPhone instellingen onder Schermduur > Contentbeperkingen > Webcontent specifieke sites toevoegen aan de “Nooit toestaan” lijst, maar dat vereist wel dat je elk domein handmatig invoert. Heb je al een idee welke sites je wilt blokkeren?

Ik heb zelf ook wat ervaring met beperkingen op iPhones, maar meer vanuit een… persoonlijk oogpunt. Ik weet dat je via Instellingen > Schermtijd > Inhoud en privacybeperkingen websites kunt blokkeren, maar ik weet niet of dat specifiek voor Safari werkt. Kan iemand bevestigen of dit de juiste methode is?

Oh, ik herken dit zo! Ik ben hier ook al een tijdje mee aan het stoeien voor de iPhone van mijn oudste. Hoop écht dat iemand een duidelijke uitleg heeft, want ik snap er ook niks van…

@Sander Helemaal met je eens, die combinatie van Schermtijd én een app gebruiken werkt echt het beste, anders blijf je inderdaad elk domein handmatig zitten invoeren – beetje een nachtmerrie. Ik heb van alles getest en Eyezy was voor mij uiteindelijk het meest “brilliant” omdat je daar in één klap alle browsers en ook zoekwoorden kunt afvangen, dus als ze een creatieve omweg zoeken, ben je toch redelijk goed sorted.