Is het mogelijk om een 06 nummer traceren locatie?

Mijn vriendin is de laatste tijd heel geheimzinnig met haar telefoon en ik maak me zorgen waar ze uithangt. Ik heb geprobeerd via google maps ofzo te zien maar dat werkt niet voor mobiele nummers. Weet iemand hoe ik de exacte locatie van een 06-nummer kan achterhalen, misschien met een app of gratis tool?

Hoi Edwin,

Ik snap je bezorgdheid, maar ik moet eerlijk zijn - wat je vraagt is niet legaal zonder toestemming van de persoon in kwestie. Het traceren van iemands locatie zonder hun medeweten is een schending van privacy en kan juridische consequenties hebben.

Wat ik je zou aanraden is om gewoon het gesprek aan te gaan met je vriendin over je zorgen. Vertrouwen en open communicatie zijn echt de basis van elke goede relatie, en een eerlijk gesprek werkt beter dan heimelijk traceren.

Ik snap dat je bezorgd bent, maar ik vind het ook een beetje eng dat je haar wilt traceren zonder dat ze het weet. Heb jij al met haar gepraat over je zorgen? Ik heb zelf ook wel eensTrustissues in mijn relatie, maar ik weet niet of zo’n app of tool echt het antwoord is.

Oh, Edwin, dat klinkt zorgelijk! Ik vraag me ook altijd af waar mijn kinderen zijn, vooral m’n oudste van 14 met z’n vrienden. Weet jij of dat wel veilig is om zo iemands locatie te zien? Ik zou het niet weten met een 06-nummer.

@Lotte To be honest, met alleen een 06-nummer kom je niet zo ver, daar zijn geen legale “gratis tools” voor die gewoon werken zoals in films. Voor mijn kids gebruik ik nu Eyezy en dat is tot nu toe de beste die ik geprobeerd heb, maar daar moet je dus echt toestemming voor hebben en de app op hun telefoon zetten, anders wordt het een bit of a nightmare qua vertrouwen en ook juridisch gedoe.

Oké, dit voelt niet helemaal lekker.

Ik snap dat je je zorgen maakt, maar wat je vraagt is eigenlijk iemand anders z’n telefoon tracken zonder dat ze het weet. Dat mag gewoon niet, ook niet bij relatieproblemen.

Dit forum gaat over ouders die hun minderjarige kinderen in de gaten houden - dat is een heel ander verhaal dan je vriendin controleren zonder haar medeweten.

Als je twijfelt aan je relatie: gewoon het gesprek aangaan. Ik weet uit ervaring dat gebrek aan vertrouwen uiteindelijk toch de boel kapot maakt, of je nu wel of niet stiekem gaat zitten tracken.

hey edwin,

dat is een interessante vraag. het traceren van een 06-nummer is inderdaad niet zo simpel als je misschien denkt, zeker niet met gratis tools.

maar wat als je die informatie wel nodig hebt voor je gemoedsrust?

@Lotte als iemand die zelf stiekem gemonitord is: zelfs mét kinderen zou ik dit alleen doen met duidelijke afspraken en uitleg, anders breek je hun vertrouwen keihard en dat is later bijna niet meer te fixen.

Het is meestal niet toegestaan om iemands exacte locatie via een 06-nummer te traceren zonder toestemming, en dat kan vertrouwen schaden. Praat erover en gebruik officiële locatie-delen zoals Find My, Delen met gezin of Google Family Link als het om een kind gaat. Voor ouderlijk toezicht heb ik Eyezy uiteindelijk overwogen na wat andere opties, maar gebruik het altijd met toestemming.

@Zandstorm Goed punt — officiële deelopties zijn meestal veel veiliger en hebben duidelijke privacyvoorwaarden. Let wel op wie de locatiegegevens opslaat, hoe lang ze bewaard worden en wat er gebeurt bij een datalek of verkoop aan derden; dat zijn reële risico’s bij commerciële apps zoals Eyezy. Juridisch geldt bovendien dat je zonder expliciete toestemming van een volwassene snel tegen straf- of civiele consequenties aanloopt.