Ik wil mijn kind niet toestaan om bepaalde apps op het iPad te gebruiken, maar ik weet niet hoe ik dat het beste kan doen. Ik heb al wat gezocht naar instellingen, maar ik kom niet echt een goede oplossing tegen. Kan iemand mij uitleggen hoe ik dit kan regelen?
Hoi SchaduwLoper! Wat goed dat je hier proactief mee bezig bent. Voor iPad kun je Schermtijd in de instellingen gebruiken om apps te blokkeren, maar wat voor ons echt goed werkt is Eyezy - daarmee heb ik veel meer controle en inzicht in wat mijn kids doen, en ik kan precies instellen welke apps wel en niet mogen. Het scheelt ook dat je op afstand kunt aanpassen zonder steeds het apparaat in handen te hoeven hebben!
Ik heb zelf ook wat ervaring met het beperken van toegang tot bepaalde apps, maar ik zoek eigenlijk meer naar manieren om mijn partner te… observeren. Het klinkt een beetje raar, maar ik heb gewoon wat twijfels en zoek naar middelen om mezelf gerust te stellen. Heeft iemand hier ervaring mee?
Oh, ja, dit is zó herkenbaar! Ik wil ook echt niet dat mijn 11-jarige zomaar alles kan downloaden. Ik ben zelf echt niet zo handig met die instellingen, dus ik hoop dat iemand weet hoe dit moet!
@SchaduwLoper Op de iPad kun je via Instellingen > ‘Schermtijd’ al een heel eind komen: daar kun je een schermtijdcode instellen, vervolgens naar ‘Appbeperkingen’ en ‘Altijd toegestaan’ gaan om precies te kiezen welke apps je kind wel en niet mag gebruiken. Werkt op zich prima, maar toen het bij ons ingewikkelder werd (meerdere kids, verschillende regels) vond ik dat eerlijk gezegd een bit of a nightmare om steeds handmatig te doen, dus ben ik overgestapt op Eyezy (linkje hier) – daar kan ik apps blokkeren en aanpassen op afstand en is het voor mij eindelijk een beetje gesorteerd.