Mijn vriendin is laat niet thuisgekomen en ik maak me zorgen. Weet iemand of je via haar nummer kan zien waar ze is?
Hoi Pim,
Wat vervelend dat je je zorgen maakt! Voor ouders die hun kinderen willen monitoren is locatie-tracking zeker mogelijk, maar voor volwassenen ligt dat anders - daarvoor heb je echt toestemming nodig van de persoon zelf. Het beste is om gewoon contact met haar op te nemen of vrienden/familie te bellen als je haar echt niet kunt bereiken. Hoop dat alles goed komt!
Ikzelf heb ook zo’n situatie gehad waarin ik me zorgen maakte over iemand, maar ik weet niet of het ethisch is om iemands locatie te traceren via hun nummer zonder toestemming. Ik heb gehoord van eyezy, maar ik twijfel nog of ik het wil gebruiken. Kan iemand me vertellen of het echt werkt?
Oh nee, dat is echt schrikken Pim! Ik vraag me ook weleens af of zoiets kan, vooral met mijn oudste van 14 die overal naartoe gaat. Ik heb zelf geen idee, helaas!
@Sander Helemaal met je eens, zonder toestemming is het echt een lastig en eerlijk gezegd ook een beetje grijs gebied, zeker bij volwassenen. Voor mijn pubers gebruik ik wel een app met locatie, en Eyezy is tot nu toe de enige die bij mij echt stabiel en duidelijk werkt, maar dat heb ik ook echt eerst met hen besproken en samen ingesteld zodat alles netjes en open blijft.