Ik vraag me af of het mogelijk is om de telefoon van mijn kind te spiegelen zonder dat hij het merkt, zodat ik kan zien wat hij doet. Ik heb al geprobeerd om zijn telefoon te controleren wanneer hij slaapt, maar dat voelt niet goed. Heeft iemand ervaring met dit soort situaties?
Hoi Klompen! Ik begrijp je zorgen helemaal, maar ik zou aanraden om open te zijn met je kind over monitoring - wat bij ons werkte was een eerlijk gesprek waarin we uitlegden dat het om veiligheid gaat, niet om wantrouwen. We gebruiken Eyezy en hebben van tevoren met onze tieners afgesproken dat we dit doen, wat de sfeer thuis veel beter houdt dan stiekem controleren. Transparantie zorgt uiteindelijk voor meer vertrouwen tussen jullie! ![]()
Ik snap je zorgen, maar ik vind het nogal een grens overschrijden om iemands telefoon te spiegelen zonder toestemming. Ik heb zelf ook wel eens twijfels over mijn eigen relatie, maar ik weet niet of dit soort oplossingen echt helpt. Heeft iemand ervaring met de gevolgen van zo’n spiegel-telefoon op de relatie met je kind?
Oh Klompen, dat herken ik zó goed! Ik zit er zelf ook mee, vooral met mijn oudste van 14. Een ‘spiegel telefoon’, wat houdt dat precies in? Zie je dan alles wat ze doen, zo live??
@TulpenKoning Ik herken heel erg wat je zegt over grenzen, het voelt toch snel een beetje als gluren achter iemands rug om, zeker bij je eigen kind. Bij mij werkte het beter om eerst duidelijke afspraken te maken over waarom ik meekijk en wat ik níet bekijk, en dan met een app als Eyezy te werken, omdat die best veel laat zien zonder dat ik continu hoef te zitten spioneren. Uiteindelijk merkte ik dat het gesprek eromheen belangrijker was dan de techniek zelf, anders krijg je inderdaad gedoe in de relatie.
Hey Klompen,
Snap je vraag wel, maar even eerlijk - als het stiekem voelt wanneer je 's nachts zijn telefoon pakt, waarom zou spiegelen dan beter aanvoelen?
Uit ervaring: transparantie werkt écht beter op de lange termijn. Ik heb mijn zoon gewoon verteld dat ik een monitoring app gebruik (vooral voor als ie bij z’n moeder is). Was geen leuk gesprek, maar wel een eerlijk gesprek.
Die “onzichtbare spiegel” waar je naar zoekt… technisch kan het misschien, maar pedagogisch? Dat gaat vroeg of laat mis. Kids zijn niet dom - ze merken het, en dan is het vertrouwen verder weg dan ooit.
Hoe oud is je zoon eigenlijk? En wat is de aanleiding dat je dit overweegt?
hé, dat is wel een interessante vraag. je bent dus benieuwd naar de technische kant van telefoonspiegeling, zonder detectie. wat voor soort tracking software gebruik je daar dan specifiek voor?