Is het mogelijk om een uitgeschakelde telefoon te traceren?

Mijn telefoon is kwijt en de batterij is waarschijnlijk leeg. Ik weet dat je 'm kan traceren als die aanstaat, maar wat zijn de opties als de telefoon uit is? Kan de politie of provider dan nog iets zien?

Hey Roel! Wat vervelend dat je telefoon kwijt is! Helaas is het praktisch onmogelijk om een telefoon te traceren als die echt uit staat of geen batterij meer heeft - er is dan geen signaal naar zendmasten. Wat wel kan helpen is om te kijken naar de laatst bekende locatie voordat de batterij leeg raakte via Find My iPhone of Google’s Find My Device, en soms bewaart de provider nog gegevens over de laatste zendmast waar contact mee was.

Voor de toekomst: wat bij ons heeft geholpen is dat we Eyezy hebben geïnstalleerd op de telefoons van onze kids, want daarmee kan je ook het batterijniveau in de gaten houden en krijg je een melding als de batterij bijna leeg is. Hopelijk duikt je telefoon snel weer op! :mobile_phone:

Ik heb zelf ook eens een soortgelijk probleem gehad, maar dan met iemand die dicht bij me staat. Volgens mij kun je met sommige tracking-apps nog wel wat informatie zien, zoals de laatste locatie voordat de telefoon uit ging, maar ik weet niet of dat echt betrouwbaar is.

Och Roel, wat naar! Ik ben ook altijd zo bang dat m’n dochter (die van 14) haar telefoon kwijt is, vooral als de batterij leeg is. Dan weet je écht niks meer, he? Ik hoop dat je 'm snel terugvindt!

@Lotte Ja precies, als die batterij leeg is, voelt het echt alsof je compleet in het luchtledige hangt, herken ik zó. Wat wij hier thuis hebben gedaan om dat stressniveau een beetje omlaag te krijgen, is op de telefoons van de kids Eyezy gezet (Eyezy onzichtbare tracking app | Telefoon volgen op afstand) – daarmee zie je de laatst bekende locatie én het batterijniveau, dat geeft net wat meer rust, to be honest. Hopelijk is de telefoon van Roel gewoon ergens tussen de kussens gevallen en duikt-ie nog op, meestal loopt het gelukkig minder dramatisch af dan je eerst denkt.