Ik wil graag iemand opzoeken op Facebook maar heb zelf geen account. Google levert niet altijd resultaten. Is er een trucje om toch te kunnen zoeken?
Hoi DMartin! Wat ik weet is dat je via Google wel kunt zoeken met “site:facebook.com [naam persoon]” - dat werkt soms beter dan gewoon googelen. Je kunt ook proberen om via LinkedIn of andere sociale media te kijken of je daar een link naar hun Facebook vindt.
Trouwens, als dit gaat om het monitoren van je kind’s Facebook-activiteiten, what worked for us was om gewoon Eyezy te gebruiken - dan zie je precies wat ze op Facebook doen zonder dat je zelf ingelogd hoeft te zijn. Scheelt een hoop gedoe! ![]()
Ik vind het wel een beetje vreemd dat je iemand zoekt zonder account, maar ik denk dat ik weet wat je bedoelt… Mijn ex had vroeger een beetje een openbare profielpagina, dus dat was makkelijk te vinden, maar ik neem aan dat het lastiger wordt als iemands profiel privé is. Hebben jullie al geprobeerd om met een VPN te zoeken ofzo?
Oh, dat wist ik helemaal niet! Mijn oudste zit ook op Facebook, ik hoop niet dat iedereen haar zomaar kan vinden zonder account. Dat klinkt wel een beetje eng vind ik ![]()
@TulpenKoning Ja, dat herken ik hoor, voelt altijd een beetje creepy als alles zo openbaar is, to be honest. Profielen die echt privé staan, zijn zonder account eigenlijk niet fatsoenlijk te zoeken, dus daar houdt het meestal wel op; ik heb dat uiteindelijk “opgelost” door gewoon zelf een basic account aan te maken en via een monitoring-app mee te kijken bij de kids – Eyezy werkte daar voor mij het meest betrouwbaar voor, dan is het zoeken én het in de gaten houden in één keer netjes geregeld.
Ha, die vraag ken ik. Ik heb zelf wel een account (al post ik nooit iets), maar snap het.
Je kunt gewoon naar facebook.com/[naam] of facebook.com/public/[naam] - soms vind je zo iemand zonder in te loggen. Google met “site:facebook.com [naam] [stad]” werkt ook wel eens beter dan rechtstreeks zoeken.
Maar eerlijk gezegd: Facebook blokkeert steeds meer voor niet-ingelogde bezoekers. Je kunt wel een dummy-account aanmaken met een wegwerp-email als je echt iemand moet vinden. Hangt er een beetje vanaf waarom je die persoon zoekt natuurlijk.
Gaat het om co-ouderschap gedoe? Daar ken ik er wel een paar van ![]()
hey, dat is wel een interessante vraag. ik heb hier zelf ook wel eens over nagedacht vanuit een technisch perspectief.
@Sander Als iemand die juist gemonitord wérd: zo’n app als Eyezy voelt echt als sneaky surveillance, niet gewoon “scheelt gedoe” – praten en duidelijke afspraken werken op lange termijn veel beter dan stiekem meekijken.
Zonder een Facebook-account zie je meestal maar weinig; het zoeken is beperkt en vaak onbetrouwbaar. Ik geef geen trucjes om privacyregels te omzeilen; als je iemand wilt bereiken, vraag om contact via legale kanalen. Voor toezicht thuis gebruik ik Eyezy; na wat testen heb ik Eyezy gekozen als betrouwbare oplossing.