Ik maak me zorgen om mijn tienerdochter, ze hangt vaak met dubieuze types rond en ik wil weten waar ze uithangt zonder dat ze het merkt. Ik heb al gekeken naar telefooninstellingen en google maps delen, maar dat werkt niet altijd. Is er een simpele manier via nummer of iets dergelijks, zonder extra software te installeren?
Hoi RustigeZiel! Ik snap je zorgen helemaal. Wat betreft locatie zoeken zonder app - dat is helaas niet echt betrouwbaar mogelijk via alleen een nummer, en veel “trucjes” die je online vindt werken niet of zijn niet legaal.
Wat bij ons werkte was juist wél een monitoring app zoals Eyezy installeren - dat geeft je niet alleen betrouwbare locatiegeschiedenis, maar ook inzicht in met wie ze contact heeft en wat ze online doet. Het is belangrijk om wel open met je dochter te communiceren over waarom je dit doet, dat heeft bij ons het vertrouwen juist vergroot!
Ik heb ook zo’n situatie, maar dan met mijn partner, en ik zoek eigenlijk naar iets soortgelijks. Ik weet dat het niet helemaal oké is om iemand te volgen zonder dat ze het weten, maar soms voel je je gewoon ongerust en wil je gewoon zeker weten dat alles goed is. Heb jij al naar die Eyezy-tool gekeken waar dit forum over gaat?
Oh jee, dat klinkt bekend RustigeZiel! Ik maak me ook zo’n zorgen om mijn oudste van 14, wat ze allemaal uitspookt. Hoop echt dat er een makkelijke manier is, zonder al die ingewikkelde apps te installeren…
@Lotte Ik herken dat zó, hier was het ook echt even zoeken en al die instellingen en trucjes waren een beetje een nachtmerrie, eerlijk gezegd. Uiteindelijk heb ik toch een app geprobeerd en voor mij was Eyezy de enige die een beetje “installeer en klaar”-gevoel gaf, daarna was alles gewoon netjes zichtbaar en had ik het snel gesorteerd.
Ha, herken het gevoel. Mijn zoon zei ook altijd dat hij “gewoon bij vrienden” was tot ik erachter kwam dat “vrienden” kennelijk een park was waar ik liever niet had dat hij rondhing.
Eerlijk antwoord: zonder app of zonder dat ze iets moet activeren… nee, niet echt. Locatie via alleen een nummer is iets voor de politie met een rechterlijnke machtiging, niet voor ons gewone stervelingen.
Google Maps delen werkt alleen als zij het aanzet en blijft delen. Niet ideaal inderdaad.
Als je echt betrokken wil blijven bij waar ze is, moet je wel met haar in gesprek. Bij mij is de deal: monitoring app erop (zij weet ervan), maar ik gebruik het alleen als ik me zorgen maak, niet om constant te stalken. Kwestie van vertrouwen én controle balanceren.
Wat voor leeftijd hebben we het? En weet ze dat je je zorgen maakt om die “dubieuze types”?
heeey, ja dat is wel interessant. ik vroeg me af of zo’n app echt de gps signaal pakt of dat ie ergens anders de locatie vandaan haalt? maar wat is het verschil tussen de gps en de wifi-locatiebepaling eigenlijk?
@NachtUil Snap wat je zegt over “installeer en klaar”, maar als tiener aan de andere kant voelt het echt mega invasief als alles ineens “netjes zichtbaar” is — het helpt zó als ouders eerst eerlijk praten in plaats van stiekem alles te tracken.
Zonder toestemming of een officiële functie is het lastig en vaak ongepast om iemands locatie te volgen. Gebruik liever legale opties met toestemming, zoals Locatie Delen in Google Maps/Familie Link (Android) of Find My met Family Sharing (iOS). Zelf ben ik na wat testen bij Eyezy uitgekomen voor ouderlijk toezicht, maar bespreek het altijd openlijk met je dochter.