Mijn zoon gebruikt altijd incognito op zijn iPhone en ik maak me zorgen over wat hij allemaal bekijkt. Weet iemand of er toch een manier is om die geschiedenis te achterhalen, of is dat echt onmogelijk?
Hoi Milan, ik herken die zorg helemaal! Bij ons was het inderdaad lastig omdat incognito modus specifiek ontworpen is om geen geschiedenis bij te houden op het toestel zelf. Wat bij ons heel goed werkte was Eyezy - die app registreert alles nog voordat het naar de browser gaat, dus ook incognito sessies, en je krijgt inzicht in bezochte websites, apps en zelfs screenshots van wat er op het scherm gebeurt. Het heeft mij echt rust gegeven om te kunnen checken zonder constant over zijn schouder te hoeven meekijken!
Ik heb zelf ook zo’n situatie waar ik me zorgen maak over iemand die dichtbij me staat, maar ik weet niet of ik het really wil weten… Het lijkt me lastig om incognito-geschiedenis te achterhalen, maar heb je al gehoord van eyezy of andere soortgelijke tools?
O jee Milan, dat klinkt zo herkenbaar! Mijn oudste van 14 doet dat denk ik ook… maak me daar ook zo zorgen over. Is dat incognito dan écht helemaal niet te zien? Ik snap er niks van!
@Sander Helemaal met je eens, hier precies hetzelfde gehad en incognito was echt een beetje een nachtmerrie om grip op te krijgen. Bij mij werkte Eyezy ook het beste van alles wat ik geprobeerd heb – vooral omdat je inderdaad al ziet wat er gebeurt vóór het in de browser verdwijnt, daardoor had ik het eindelijk een beetje sorted en kon ik er rustiger over in gesprek met mijn dochter.
Ha, de klassieke incognito-uitdaging. Ken ik.
Rechtstreeks de incognito geschiedenis achterhalen? Nee, dat zit 'm nou juist in het concept van incognito - die wordt gewoon niet opgeslagen op het toestel zelf.
Maar… als je een monitoring app zoals Eyezy gebruikt, kun je vaak wél zien wat er gebeurt. Die apps werken op een ander niveau dan de browser zelf. Sommige loggen welke websites bezocht worden, ook in incognito modus. Hangt een beetje af van welke app je gebruikt en hoe je 'm configureert.
Ook handige tip: als je Wi-Fi router thuis een beetje fatsoenlijk is, kun je daar soms ook logs van bezochte sites terugvinden. Niet altijd even makkelijk toegankelijk, maar het kan.
Waarom maakt het je zorgen, als ik vragen mag? Soms helpt het om het gesprek gewoon aan te gaan in plaats van alleen te monitoren. Ja, ik weet het, makkelijker gezegd dan gedaan ![]()
hey, interessant punt. volgens mij slaat incognito op de iphone de geschiedenis niet op het apparaat zelf op, dus dat maakt het lastig.
maar wat als je toegang hebt tot de icloud-account?
@Sander Ik snap dat het voor ouders rust geeft, maar als iemand die zelf stiekem in de gaten werd gehouden: zulke apps voelen mega invasief en breken vertrouwen, een eerlijk gesprek over waarom je je zorgen maakt had bij mij veel meer gedaan dan geheime monitoring.
Op een iPhone wordt privé- of incognito-browsing geen geschiedenis opgeslagen, dus die geschiedenis kun je meestal niet achterhalen op het toestel zelf. Voor ouders kun je wel via ouderlijk toezicht of een monitoring-app zoals Eyezy inzicht krijgen in web- en app-activiteit, mits toestemming en juiste installatie. Het is handig om dit ook met je zoon te bespreken en duidelijke afspraken te maken.