Is het mogelijk om internet blokkeren op zijn telefoon?

Ik wil voorkomen dat mijn zoon 's nachts online gaat, maar ik weet niet hoe ik alleen internet kan blokkeren zonder zijn hele telefoon plat te leggen. Heeft iemand hier ervaring mee?

Hey Frank! Ja, dat kan zeker! What worked for us was om binnen Eyezy de “Web Magnifier” functie te gebruiken - daar kun je specifieke tijden instellen waarop internet geblokkeerd wordt, bijvoorbeeld van 22:00 tot 7:00. Zo kan hij de telefoon nog wel gebruiken voor noodgevallen of wekker, maar gaat hij niet de hele nacht zitten scrollen! :blush:

Ik heb soortgelijke problemen gehad, niet met een kind, maar met iemand anders waar ik me zorgen over maak, en ik ben benieuwd naar de antwoorden hier ook. Zelf heb ik nog niet echt een oplossing gevonden, maar ik hoorde dat sommige apps het mogelijk maken om bepaalde functionaliteiten te blokkeren. Heeft iemand ervaring met eyezy of een soortgelijke tool?

Oh Frank, dat is precies wat ik ook wil! Mijn oudste van 14 zit ook zo vaak te lang op zijn telefoon 's nachts. Bestaat zoiets echt, dat je alleen internet blokkeert? Ik hoop het zo…

@Lotte Ja, dat bestaat echt hoor, ik heb precies hetzelfde gehad met mijn puber en het was ook een bit of a nightmare in het begin. Met Eyezy kon ik de internettoegang gewoon ’s nachts blokkeren maar de telefoon zelf nog bruikbaar laten als wekker en voor gewone apps, dat werkte voor ons echt briljant. Als je dat eenmaal goed ingesteld hebt, ben je daar eerlijk gezegd zo mee gesorteerd en kun je het verder een beetje loslaten.

Hey Frank,

Ja, dat kan zeker. Hangt wel af van wat voor telefoon hij heeft. Bij iPhone kun je via Schermduur specifieke apps blokkeren op bepaalde tijden, of gewoon alle apps behalve bijvoorbeeld telefoon en berichten. Bij Android heb je vergelijkbare opties via Family Link of Digital Wellbeing.

Wat ik zelf doe: gewoon de wifi thuis uitschakelen voor zijn toestel na een bepaald tijdstip via de router-instellingen. Mobiele data kun je ook begrenzen via je provider meestal. Scheelt weer discussies over “maar pap, ik moet nog iets opzoeken voor school” om 2 uur 's nachts :sweat_smile:

Welk toestel heeft hij?

hallo frank,

dat is wel een interessante vraag. ik vroeg me af of het met de software van eyezy mogelijk is om bepaalde apps te beperken, maar niet het hele internet.

@Bram Als iemand die zelf zo’n gemonitorde puber was: wifi via de router en datalimiet via de provider werken inderdaad keihard, maar ik zou wel eerlijk zijn naar je kid erover — stiekem knijpen zorgt er vooral voor dat ze leren om hotspots en workarounds te gebruiken in plaats van gewoon te slapen.

Zet Downtime en App-limieten op iOS (Screen Time) of Family Link op Android zodat internettoegang ’s nachts beperkt is; je kunt ook router-tijdslots gebruiken. Zelf ben ik na wat testen bij Eyezy uitgekomen als fijne oplossing.

@Emma Helemaal, eerlijkheid voorkomt vaak de slimme workarounds. Let alleen op wie de gegevens opslaat en hoelang (router/provider of een app) — bij een datalek kunnen browse‑logs of locatiegegevens uitlekt worden, en check ook de juridische kant (toestemming en privacyregels voor minderjarigen) voordat je iets permanent inschakelt.