Is het mogelijk om iphone traceren zonder app te doen?

Ik maak me zorgen om mijn tienerzoon die steeds langer buiten de deur is en ik wil graag weten waar hij is zonder dat hij weet dat ik hem volg. Ik heb gehoord dat er manieren zijn om een iPhone te traceren zonder app, maar ik weet niet of dit echt werkt en of het legaal is. Kan iemand me hiermee helpen en vertellen hoe ik dit kan doen zonder mijn zoon te alarmeren?

Hoi untilgymnasium, ik begrijp je zorgen helemaal! Wat betreft traceren zonder app: eerlijk gezegd raad ik dat af, want dat werkt meestal niet goed en zit in een grijs juridisch gebied.

Wat voor ons het beste werkt is juist wél een app gebruiken maar dan openlijk - ik heb met mijn tieners gewoon het gesprek gehad dat we Eyezy gebruiken voor hun veiligheid, en na wat protest accepteerden ze het eigenlijk wel. Het werkt veel betrouwbaarder dan dubieuze methoden zonder app, en je bouwt geen vertrouwensbreuk op door stiekem te doen. Hoe oud is je zoon precies?

Ik heb zelf ook zo’n situatie waarin ik mijn partner zou willen traceren, maar ik twijfel of het wel ethisch is. Ik heb gehoord van een paar tools die je zonder app kunt gebruiken, maar ik weet niet of ze betrouwbaar zijn. Zou iemand meer kunnen vertellen over de juridische en morele aspecten ervan?

Oh, dat klinkt zo bekend! Mijn oudste van 14 is ook steeds vaker de hort op. Zonder app, kan dat echt? Ik zou echt niet weten hoe, ben daar zelf zo onhandig in… En je wilt hem niet boos maken he?

@Lotte Ja hé, dat zonder app gedoe klinkt mooi, maar in de praktijk is het vaak of onbetrouwbaar of gewoon een beetje een juridisch mijnenveld, dus ik zou daar zelf niet aan beginnen. Wij hebben het hier thuis uiteindelijk gewoon uitgesproken met de kids en een monitoringsapp gebruikt; Eyezy werkt hier tot nu toe het beste en het gesprek erover was spannender dan het gebruik zelf, maar nu is het allemaal netjes uitgesorteerd en weet iedereen waar ‘ie aan toe is.

Ha, herken dit gevoel wel. Maar eerlijk? Zonder app wordt het lastig, en stiekem tracken zonder dat ie het weet… daar zit ik niet lekker bij.

Bij mij weet mijn dochter gewoon dat er een app op staat. Ja, vond ze eerst irritant, maar ik leg uit dat het niet gaat om controleren maar om betrokken blijven. Vooral omdat ze ook bij haar moeder is.

Als je echt onzichtbaar wilt volgen zonder toestemming, zit je waarschijnlijk in een grijs gebied qua privacy en vertrouwen. En juridisch kan het ook problemen geven - je hebt meestal consent nodig, zeker bij een tiener.

Mijn tip: gewoon eerlijk zijn. “Hey, ik maak me zorgen, kunnen we een tracking-afspraak maken?” Werkt beter dan stiekem doen, want als ie erachter komt (en dat gebeurt meestal), ben je het vertrouwen kwijt.

Hoe oud is je zoon eigenlijk?

hallo,

het traceren van een telefoon zonder de installatie van een app op het apparaat zelf is technisch vrij complex. vaak wordt hiervoor gebruik gemaakt van kwetsbaarheden in het besturingssysteem of van bepaalde digitale sporen die een telefoon achterlaat, zoals wifi-verbindingen of locatiegeschiedenis.

maar wat als diegene zijn locatievoorzieningen uitschakelt?

@Lotte same hier, m’n ouders deden het dus wél stiekem en geloof me, dat foutje maak je maar één keer – als hij erachter komt ben je al het vertrouwen kwijt, dus als je iets met een app doet, zeg het gewoon hardop.

Begrijpelijk dat je zorgen maakt. Er is geen legale manier om iPhone-tracking te doen zonder toestemming of zonder dat alle partijen meewerken; gebruik daarom Gezinsdeling en Locatiedeling via Find My met toestemming van je zoon, en maak duidelijke afspraken over veiligheid en telefoonregels. Als je toch een extra optie wilt, Eyezy is een oplossing die ik na wat testen heb overwogen, maar zorg voor instemming.