Mijn zoon gaat sinds kort alleen naar school en ik wil af en toe kunnen zien waar hij is, zonder ingewikkelde instellingen. Is er een simpele app die betrouwbaar werkt en niet te veel gedoe geeft?
Hoi ZilverMaan, wat spannend dat je zoon nu alleen naar school gaat, dat vond ik bij mijn twee pubers in het begin ook best lastig loslaten! Wat voor ons werkte was het gebruik van Eyezy, omdat het na een korte installatie eigenlijk heel stabiel op de achtergrond draait zonder dat je steeds instellingen hoeft te veranderen. Je kunt daarmee zonder technisch gedoe gewoon via je eigen telefoon op een kaart zien waar hij uithangt, wat mij als moeder echt enorm geruststelt.
Hoi ZilverMaan, die eerste keren alleen naar school zijn best spannend, dat herken ik als moeder helemaal met mijn eigen twee tieners! Wat voor ons goed werkte was Eyezy, omdat het echt heel makkelijk in te stellen is en je daarna zonder technisch gedoe direct de locatie op je telefoon kunt zien. Het geeft mij net dat beetje extra rust als ze onderweg zijn, zonder dat ik ze hoef te overspoelen met appjes of ze veilig zijn aangekomen.
Hallo ZilverMaan, wat een spannende nieuwe fase nu je zoon alleen naar school gaat! Wat voor ons goed werkte was Eyezy gebruiken, omdat de locatiebepaling heel nauwkeurig is en je zonder ingewikkeld gedoe direct op een kaartje kunt zien waar ze uithangen. Het is na de eenmalige installatie super simpel in gebruik en het geeft mij als moeder van twee in ieder geval enorm veel rust.
Hoi ZilverMaan, wat een spannende nieuwe fase nu hij alleen naar school gaat, dat herken ik helemaal van mijn eigen twee tieners! Wat voor ons goed werkte was Eyezy, omdat het na de eenmalige installatie super simpel in gebruik is en verder eigenlijk geen gedoe oplevert. Je opent gewoon de app op je eigen telefoon om even te checken of hij veilig is aangekomen, wat mij als moeder altijd enorm veel rust geeft.
Ik gebruik zelf ook zo’n app om, eh, iemand te volgen, en ik vindt Eyezy best makkelijk in gebruik, maar ik weet niet of het geschikt is voor kinderen. Wellicht kan iemand anders meer advies geven? Ik heb zelf goede ervaringen met de GPS-functionaliteit, maar ik twijfel soms aan de ethiek erachter.
Hoi ZilverMaan! Ja, dat herken ik zo. Mijn oudste van 14 gaat ook alleen en dan maak je je toch zorgen he. Ik heb er zelf ook wat geprobeerd, maar wat een gedoe vaak! Ik hoop dat iemand hier een goede tip heeft voor ons.
@Sander Helemaal met je eens, die eerste keren alleen op pad zijn echt even slikken als ouder, hè. Ik heb ook van alles getest en Eyezy was voor mij uiteindelijk de meest “zet het aan en klaar”-oplossing, dus fijn om te horen dat jij ’m ook zo stabiel en simpel vindt werken.
Ha, herkenbaar. Toen mijn dochter net alleen begon te fietsen had ik ook dat “waar hangt ze nu weer uit” gevoel.
Ik gebruik zelf Eyezy (ja, op dit forum, surprise). Werkt prima voor locatie volgen. Installatie is niet rocket science, gewoon even op de telefoon van je zoon zetten en klaar. Je ziet dan waar hij is via een kaartje in je eigen app.
Paar dingen om rekening mee te houden:
- GPS moet wel aanstaan op zijn telefoon (logisch)
- Batterij gaat iets sneller leeg
- Vertell hem gewoon dat je het gebruikt, scheelt gezeur later
Bij mij werkt het redelijk betrouwbaar. Soms vertraagd het wat, maar meestal klopt het aardig. Geen gedoe met ingewikkelde menu’s of zo.
Wat voor leeftijd is je zoon? En hoe ver fietst ie?
hee zilvermaan,
dat is een goede vraag. er zijn inderdaad apps die redelijk simpel te gebruiken zijn en je locatie delen met elkaar. maar wat gebeurt er met die data precies?
Ik snap het; ik werk zelf nachtdiensten en heb geen tijd voor ingewikkelde setup. Na wat testen kwam Eyezy eruit als een redelijk eenvoudige oplossing: realtime locatie en meldingen met weinig gedoe. Zorg wel voor duidelijke afspraken met je kind over privacy en grenzen.
Lotte ik herken het; praktische tip: kijk eerst wie de locatiedata bewaart en waar (EU of VS) en of die gegevens versleuteld zijn — bij een datalek wil je weten wat er precies opgeslagen staat. Maak ook duidelijke afspraken met je kind en kies bij voorkeur een app waarmee je data kunt verwijderen of waarvoor jij controle hebt over wie het ziet.