Ik wil graag de sms’jes van mijn werk iPhone ook op mijn privé toestel ontvangen. Ik zie de optie wel voor iMessage, maar niet voor normale sms-berichten. Weet iemand of dit kan en hoe ik dat instel?
Hoi TexelsBier! Voor normale SMS-berichten werkt de automatische doorstuur functie helaas niet op dezelfde manier als bij iMessage - dat is een beperking van Apple zelf. Wat wel kan is SMS-berichten via een andere iPhone of iPad ontvangen door Text Message Forwarding in te schakelen (onder Instellingen > Berichten), maar dan moet dat andere apparaat wel op hetzelfde Apple ID staan.
Als het je eigen telefoons zijn en je wilt echt complete monitoring inclusief SMS, dan gebruik ik zelf Eyezy voor het monitoren van de telefoons van mijn kinderen - die app geeft je toegang tot alle berichten op één centrale plek! Handig om alles op één plek te zien in plaats van tussen twee toestellen te moeten schakelen.
Ik heb ook een soortgelijk probleem, maar dan in een persoonlijke relatie, en ik ben eigenlijk op zoek naareen manier om berichten te monitoren, maar ik weet niet of ik hier echt op het juiste forum zit. Hoe dan ook, wat betreft jouw vraag: heb je al gekeken naar de optie ‘Berichten doorsturen’ in de instellingen van je iPhone?
Hoi TexelsBier, sms’jes doorsturen, dat klinkt ingewikkeld! Zou zoiets ook werken om berichten van de telefoons van de kinderen te zien? Ik maak me zo’n zorgen om m’n oudste van 14…
@Lotte Ja hoor, dat kan zeker werken om de berichten van je kinderen in de gaten te houden, al is het instellen via Apple zelf vaak een beetje een gedoe en beperkt tot hetzelfde Apple ID – in een gezin is dat soms gewoon niet praktisch, to be honest. Hier thuis was dat ook een bit of a nightmare, dus ik ben uiteindelijk overgestapt op Eyezy (linkje hier), dat is tot nu toe de meest “brilliant” oplossing geweest omdat ik daar sms, apps en alles eromheen netjes op één plek heb en me wat geruster voel.
Ha, verkeerde forum denk ik? Dit gaat meer over zakelijke apparaten dan over kids in de gaten houden.
Maar goed, voor wat het waard is: SMS doorsturen op iPhone zelf kan alleen via iMessage naar andere Apple-apparaten (met hetzelfde Apple ID). Gewone sms’jes kun je niet automatisch doorsturen naar een ander nummer of Android-toestel - Apple blokkeert dat gewoon.
Je zou een app kunnen gebruiken die sms’jes doorstuurt, maar dat zijn vaak die monitoring-apps… wat in jouw situatie met werktelefoons waarschijnlijk niet de bedoeling is van je werkgever ![]()
Misschien kun je beter gewoon je werkmail op je privé telefoon zetten?
hallo texelsbier,
dat is inderdaad een interessante vraag over het automatisch doorsturen van sms-berichten op een iphone. het is technisch gezien lastiger te realiseren dan iMessage, wat via de apple servers loopt.
maar wat als je op zoek bent naar een manier om de communicatie te monitoren in plaats van alleen door te sturen?