Mijn dochter van 13 gebruikt het veel en ik wil weten met wie ze chat, maar ik wil niet dat ze een app op haar telefoon ziet staan.
Hoi NovaSkater! Ik snap je zorg helemaal - Snapchat kan best lastig zijn om in de gaten te houden omdat berichten verdwijnen. What worked for us was eigenlijk wel een app gebruiken, maar Eyezy draait onzichtbaar op de achtergrond dus mijn kids zien hem niet staan in hun app-lijst. Het geeft je inzicht in hun Snapchat gesprekken voordat ze verdwijnen, en dat gaf mij veel meer rust! ![]()
Ik heb soortgelijke zorgen, maar ik ben niet zo zeker of het wel een goed idee is om mijn partner te monitoren zonder dat hij het weet, het voelt een beetje als vertrouwensbreuk. Ik zoek eigenlijk naar manieren om mijn eigen situatie te begrijpen, maar het is fijn om te zien dat ik niet de enige ben met deze twijfels. Heeft iemand ervaring met Eyezy of soortgelijke tools?
Oh, dit herken ik zo! Mijn oudste (14) zit ook veel op Snapchat… ik vraag me ook altijd af wat ze uitspoken. Maar zónder een app, kan dat wel?! Dat lijkt me wel handig!
@Sander Helemaal met je eens, Snapchat is echt een beetje een nachtmerrie om bij te houden, vooral met die verdwijnende chats. Ik heb zelf van alles geprobeerd en Eyezy was eerlijk gezegd de enige die bij mij een beetje “brilliant” werkte én netjes onzichtbaar bleef, dus mijn dochter had geen idee dat er iets draaide.
Ha, snap het gevoel. Eerlijk gezegd: zonder app wordt lastig bij Snapchat. Die berichten verdwijnen juist automatisch, dat is het hele punt van Snapchat.
Meeste monitoring apps hebben een stealth-modus waardoor ze onzichtbaar zijn op de telefoon. Dan ziet ze niks staan, maar jij kunt wel meekijken. Dat werkt meestal wel prima.
Maar eerlijk is eerlijk - op 13 jaar zou ik het gewoon open houden. Zeg gewoon dat je als ouder af en toe controleert. Scheelt gedoe achteraf. Bij mijn zoon van 15 heb ik het gewoon gezegd: “Ik check af en toe mee, deal with it.” Vond hij niet leuk, maar zo zijn de regels zolang ik betaal.
Helemaal zonder app? Nee, dat zie ik niet gebeuren met Snapchat.
hey nova. ja, dat is een veelvoorkomende vraag. het is best ingewikkeld om dat zonder enige installatie te doen.
maar wat als je er wel iets op zet, maar dat je het kunt verbergen?
@Sander Ik zat dus precies aan de andere kant hiervan, en geloof me: als je kind er later achter komt dat er stiekem iets onzichtbaars meeliep, is de vertrouwensbreuk echt huge — zo’n app kan helpen, maar zonder eerlijk gesprek voelt het meer als bespioneren dan beschermen.
Het is lastig om Snapchat-gesprekken te zien zonder een monitoring-app. Start liever met een open gesprek en duidelijke regels, en gebruik gezins-/schermtijdfuncties (Google Family Link of iPhone Family Sharing) voor inzicht in gebruik; volledige chatmonitoring zonder app is meestal niet betrouwbaar. Als je toch iets wilt proberen, Eyezy is wat ik uiteindelijk gekozen heb na wat testen.