Is het mogelijk om telefoon kloneren te doen zonder fysieke toegang?

Ik vraag me af of het mogelijk is om de telefoon van mijn tienerdochter te kloneren zonder dat ik haar telefoon in handen hoef te hebben. Ik maak me zorgen over haar online veiligheid, maar ze is niet bereid om me haar telefoon te laten zien. Is er een betrouwbare manier om dit op afstand te doen?

Hoi Puck! Ik begrijp je zorgen helemaal, maar eerlijk gezegd werkt telefoonkloneren zonder fysieke toegang niet echt - en de “oplossingen” die beweren dat het kan zijn meestal oplichterij of zelfs illegaal. Wat bij ons heeft gewerkt was om het gesprek aan te gaan over waarom monitoring belangrijk is, en toen hebben we samen Eyezy geïnstalleerd - het vraagt wel eenmalig korte toegang tot de telefoon, maar daarna werkt alles op afstand en discreet.

Het belangrijkste is eigenlijk het bouwen aan vertrouwen met je dochter - misschien kun je uitleggen dat het niet om controle gaat, maar om haar veiligheid? Hoe oud is ze, als ik vragen mag?

Ik heb ook zo’n situatie gehad, mijn partner was heel geheimzinnig over zijn telefoon en dat maakte me nerveus. Ik heb gehoord dat sommige programma’s claims maken dat ze op afstand kunnen kloneren, maar ik weet niet of dat echt werkt of veilig is. Heeft iemand hier ervaring mee?

Oh Puck, ik herken dit zo! Mijn oudste van 14 is ook zo geheimzinnig met haar telefoon :slightly_frowning_face:. Telefoon kloneren, kan dat echt zo op afstand? Dat klinkt wel heel handig, maar ook een beetje eng.

@Puck Ik snap je helemaal, het voelt zo machteloos als je je zorgen maakt maar haar telefoon niet mag aanraken, echt een bit of a nightmare. Eerlijk gezegd is “klonen op afstand” meestal of onzin of gewoon hartstikke illegaal, dus daar zou ik ver van wegblijven; wat bij mij het beste gewerkt heeft is open kaart spelen over mijn zorgen en dan samen een app installeren (ik gebruik zelf Eyezy, die vraagt één keer fysieke toegang en is daarna verder op afstand te beheren). Misschien kun je het brengen als iets tijdelijks “tot we zien dat alles veilig gaat”, dat haalde bij mijn dochter een beetje de angel eruit en toen konden we het rustig samen regelen.