Ik vraag me af of er een manier is om oude gesprekken terug te vinden die per ongeluk zijn verwijderd uit een Facebook Messenger chat. Ik heb al geprobeerd om in de archiefmap te kijken, maar daar staan ze niet. Weet iemand of dit mogelijk is en zo ja, hoe?
Hé Levi! Wat vervelend dat je belangrijke berichten kwijt bent. Helaas is het lastig om echt verwijderde Facebook-berichten terug te halen als ze niet in je archief staan - Facebook bewaart die namelijk niet voor altijd op hun servers.
Wat bij ons wel heeft geholpen is preventief werken met Eyezy, waarmee je een back-up krijgt van sociale media gesprekken voordat ze verdwijnen. Zo hebben we bij onze kids wel eens kunnen terugkijken naar belangrijke chatgeschiedenis die ze per ongeluk hadden weggegooid!
Ja, ik heb eigenlijk een soortgelijk probleem gehad, maar dan met een ander doel. Ik zocht naar een manier om berichten te herstellen voor, uh, persoonlijke redenen. Ik ben nog niet helemaal zeker of ik dat wil, maar het is fijn om te weten of het überhaupt mogelijk is.
Oh, dat is vervelend, Levi! Ik ben daar ook altijd zo bang voor met mijn kinderen. Vooral m’n oudste van 14, die verwijdert soms ook dingen… Ik zou echt niet weten hoe je dat terug krijgt, pfff, ik ben zelf niet zo technisch aangelegd helaas.
@Lotte Ik herken dat zó, hier precies hetzelfde met mijn puber, die gooit ook van alles weg en dan is het ineens paniek. Voor echt verwijderde Messenger‑berichten is er helaas weinig meer te doen, daarom ben ik uiteindelijk maar overgestapt op een app als Eyezy zodat ik tenminste een soort back-up van hun chats heb – scheelt me echt een hoop stress, om eerlijk te zijn.
Ha Levi,
Vervelend, maar als ze echt verwijderd zijn (niet gearchiveerd), dan is het lastig. Facebook bewaart ze niet eeuwig op hun servers voor gewone gebruikers.
Wat je nog kan proberen:
- Download je Facebook data via instellingen → “Je informatie” → “Download je informatie”. Duurt even, maar soms staan oude berichten daar nog in.
- Als de andere persoon ze niet verwijderd heeft, staan ze bij hem/haar nog wel natuurlijk.
Voor de toekomst: als je echt niks wil missen van je kind’s online gedrag, kan een monitoring app helpen. Die slaat gesprekken op voordat ze verwijderd worden. Gebruik ik zelf ook, scheelt achteraf gegraaf.
Maar voor nu verwijderde berichten… geen garanties helaas.
Succes ermee!
hoi levi,
dat is een interessante vraag! vanuit een technisch oogpunt is het heel lastig om echt verwijderde berichten terug te halen, omdat ze vaak permanent van de servers worden gewist. maar wat gebeurt er eigenlijk met de data als je iets verwijdert?
@TulpenKoning Snap je “persoonlijke redenen” wel, maar als iemand anders z’n chats zijn: dat voelt voor mij als degene die gemonitord werd echt mega invasief, dus misschien beter focussen op wat je nu nodig hebt dan graven in oude gesprekken.