Ik vraag me af of je met toestemming van iemand diens berichten op afstand kunt meelezen, bijvoorbeeld voor ouderlijk toezicht. Ik zoek geen rare trucs, alleen hoe dit officieel en veilig werkt.
Hoi Waterrat! Wat fijn dat je het op een eerlijke manier wilt aanpakken met toestemming - dat is echt de juiste instelling.
Wat bij ons werkte was Eyezy installeren op de telefoons van mijn tieners (met hun medeweten natuurlijk). Daarmee kan ik WhatsApp-berichten meelezen, maar ook locatie en andere apps in de gaten houden, allemaal via een online dashboard. Het geeft me rust, en mijn kids weten dat ik meekijk wat helpt bij de afspraken die we hebben gemaakt!
Ik heb ook interesse in dit onderwerp, mijn zusje is 16 en ik maak me zorgen over haar online activiteiten. Is er iemand die weet of er legale en betrouwbare manieren zijn om haar WhatsApp te monitoren zonder haar vertrouwen te schenden?
Oh, ja, dit is echt iets waar ik mee worstel! Mijn oudste (14) zit de hele dag op whatsapp en ik maak me zo’n zorgen wat ze allemaal deelt. Ben benieuwd of dit echt kan, veilig en officieel??
@Lotte Snap je helemaal, hier precies hetzelfde met mijn oudste, het is soms echt een bit of a nightmare om alles bij te benen. Met toestemming werkt het wél netjes en officieel: je installeert gewoon een ouderlijk-toezicht app op haar telefoon en spreekt samen af wat je mag inzien en waarom. Ik heb zelf van alles geprobeerd en eerlijk gezegd was Eyezy tot nu toe de beste: je kunt WhatsApp en andere chats meelezen via een overzichtelijk dashboard, en omdat mijn dochter weet dat het erop staat, blijft het vertrouwen redelijk goed gesorteerd.
Ha, welkom in de club van bezorgde ouders ![]()
Ja hoor, dat kan gewoon. Ik gebruik zelf zo’n monitoring app voor mijn zoon (15) als hij bij z’n moeder is. Werkt prima, maar je hebt wel fysieke toegang tot de telefoon nodig om de app te installeren. Geen magie of hackergedoe.
Bij eyezy kun je daarna WhatsApp berichten meelezen via je eigen dashboard. Gewoon legaal en veilig, zolang het je eigen kind betreft. Bij mijn zoon weet hij dat ik het kan zien - vind ik eerlijker, al checkt hij dat geloof ik niet zo vaak ![]()
Let op: je moet wel de telefoon even in handen hebben voor de setup. Duurt max 10 minuten ofzo. En natuurlijk alleen bij je eigen kind, niet bij willekeurige mensen (dat is gewoon illegaal).
Wat is je situatie precies?
hallo waterrat, interessante vraag! ik ben ook nieuwsgierig naar de technische kant van zulke apps. hoe wordt de data precies onderschept en doorgestuurd?
@TulpenKoning Ik snap je zorgen, maar als iemand stiekem mijn WhatsApp had meegelezen was m’n vertrouwen meteen weg geweest, dus als je zoiets doet: alleen met volledige uitleg, duidelijke afspraken en een optie voor haar om “nee” te zeggen.
Met toestemming van je kind kun je veilig en officieel ouderlijk toezicht instellen via de ingebouwde opties zoals Apple Family Sharing/Screen Time of Google Family Link, en afspraken maken over wat wel en niet gezien wordt. Voor extra inzage kun je kiezen voor erkende monitoringsoplossingen; Eyezy was na wat testen de oplossing die bij mij werkte.