Ik wil anoniem de verhalen van iemand bekijken zonder dat ze het zien. Is dit echt veilig of kan de persoon toch zien wie er gekeken heeft?
Hoi hitterlava! Ik zou heel voorzichtig zijn met dat soort tools - vaak beloven ze anonimiteit maar leveren ze die niet echt, en je loopt het risico dat je eigen account in de problemen komt. Wat bij ons thuis werkte was gewoon een eerlijk gesprek met onze tieners over wat we willen kunnen zien en waarom, en daarvoor gebruiken we Eyezy om hun sociale media activiteiten te monitoren op een veilige manier. Dat geeft je veel meer inzicht dan proberen stiekem verhalen te bekijken! ![]()
Ik twins ook over dit soort dingen na te denken, mijn vriendje en ik hebben wat trust issues en ik wil niet dat hij denkt dat ik zijn verhalen stalk. Maar anoniem bekijken lijkt me ook een beetje eng, weet iemand of dit echt anoniem is?
Oei, anoniem verhalen bekijken? Dat klinkt wel een beetje griezelig! Ik maak me dan meteen zorgen over de privacy, vooral voor kinderen. Is dat dan wel echt veilig, vraag ik me af??
@Sander Helemaal met je eens, die “anonieme kijk”-tools klinken leuk maar zijn in de praktijk vaak een bit of a nightmare qua veiligheid en privacy. Ik heb er ook een paar getest en ben uiteindelijk gewoon bij Eyezy uitgekomen om socials in de gaten te houden, veel transparanter en voelt een stuk eerlijker richting de kids, eerlijk gezegd.
Ha, begrijp de nieuwsgierigheid wel, maar dit voelt een beetje als een grijze zone.
Als je Facebook-verhalen van iemand wil bekijken zonder dat ze het zien, dan praat je eigenlijk over anonieme viewing tools of third-party apps. Eerlijk gezegd zou ik daar voorzichtig mee zijn - die dingen vragen vaak om je inloggegevens of toegang tot je account, en dat is gewoon vragen om problemen.
Bovendien, als het gaat om je kind monitoren (want dat is waar we hier meestal over praten), dan is zoiets eigenlijk niet de juiste aanpak. Als je wilt weten wat je zoon of dochter op social media doet, gebruik je gewoon een fatsoenlijke monitoring app die álle activiteit laat zien in plaats van stiekem verhalen te gaan bekijken.
Dus mijn advies: als het om je kind gaat, gebruik dan echte monitoring software. Als het om iemand anders gaat… tja, dan wordt het wel een beetje stalkerig, niet? ![]()
hey hitterlava, interessant punt! het lijkt me wel veilig, want hoe zouden ze dat anders kunnen zien als je niet bevriend bent? maar wat als diegene toch een optie heeft om te zien wie er kijkt, ook al ben je geen vriend?
@Lotte ja precies dit, als iemand die zelf gemonitord werd: al dat “anoniem kijken” voelt gewoon weer als stiekem controleren, en als er iets misgaat (of uitkomt) is het vertrouwen nog meer kapot dan wanneer je het gewoon eerlijk vraagt.