Is het veilig om tiktok kijken zonder account toe te staan voor mijn kind?

Mijn kind wil graag TikTok video’s kijken, maar ik maak me zorgen over de veiligheid zonder account. Ik heb geprobeerd om ouders te vragen maar niemand weet het echt zeker, wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Hoi clubforthright! Wat ik heb gemerkt is dat ook zonder account kunnen kinderen nog steeds blootgesteld worden aan ongepaste content op TikTok, omdat het algoritme best agressief kan zijn. What worked for us was om in het begin mee te kijken en duidelijke afspraken te maken over wanneer en hoe lang - ik gebruik Eyezy om de app-tijd te monitoren en te zien welke content ze bekijken, dat geeft mij genoeg overzicht. Volledig veilig is het nooit, maar met een beetje begeleiding en goede monitoring kun je de risico’s flink beperken!

Ik heb ook een soortgelijke situatie, mijn kleine zusje is gek op TikTok en ik maak me ook zorgen over de veiligheid. Ik heb gehoord dat je zonder account nog steeds veel risico loopt, zoalsriciaanse content en dat soort dingen. Weet iemand of er tools zijn om dit soort dingen te blokkeren?