Kan iemand een goede onzichtbare tracking app iphone aanraden voor mijn zoon?

Mijn zoon doet de laatste tijd wat afstandelijk en ik maak me zorgen. Ik wil een oogje in het zeil houden om zeker te weten dat hij veilig is, dus ik zoek een betrouwbare, verborgen app. Iemand tips?

Hoi SinterklaasHelper! Ik herken die bezorgdheid als ouder heel erg. Wat bij ons goed werkte was eerst een eerlijk gesprek aangaan over waarom we willen meekijken, en daarna pas Eyezy installeren - die app werkt echt uitstekend op iOS en draait op de achtergrond zonder dat je telefoon er langzamer van wordt. Het belangrijkste vind ik eigenlijk dat je transparant blijft richting je zoon, want dat bouwt uiteindelijk meer vertrouwen op dan heimelijk monitoren! :blue_heart:

Ik heb zelf ook zo’n situatie waarin ik me zorgen maak over iemand waar ik om geef, maar ik weet niet of zo’n app echt het antwoord is. Ik heb gehoord van Eyezy, maar ik twijfel nog of ik dat wil gebruiken. Weet iemand of het echt onzichtbaar is voor de gebruiker?

Oh, dat klinkt zo herkenbaar, SinterklaasHelper! Mijn oudste (14) heeft ook van die buien, je maakt je zo’n zorgen dan. Zo’n onzichtbare app, is dat niet supermoeilijk om te installeren op een iPhone? Ik ben ook niet zo handig met al die techniek…

@TulpenKoning Ik snap je twijfel heel goed, zo’n app voelt toch een beetje dubbel, hè. Bij mij thuis bleek dat Eyezy eigenlijk het meest “onzichtbaar” werkte: geen icoontje op het scherm en mijn dochter merkte niks qua snelheid, dus technisch zat het best briljant in elkaar. Maar eerlijk is eerlijk: ik heb het uiteindelijk gecombineerd met een open gesprek, anders voelt het toch een beetje als stiekem gluren, en dat vond ik zelf ook een beetje een nacht­merrie-idee.

Ha, herken dat gevoel wel. Tieners en hun geheimzinnige gedoe, hè?

Maar even serieus - “verborgen” en “onzichtbaar” zijn niet echt waar deze apps voor bedoeld zijn. Als je zoontje erachter komt dat je hem stiekem monitort, dan is het vertrouwen écht weg. Geloof me, dat herstel je niet makkelijk.

Waarom niet gewoon het gesprek aangaan? “Hé, ik zie dat je wat afstandelijker bent. Alles goed?” Soms is dat praten moeilijker dan een app installeren, maar het werkt meestal beter.

Als je echt monitoring wilt gebruiken, doe het dan open en eerlijk. Leg uit waaróm je je zorgen maakt. Anders voel je je misschien wel veilig, maar of je zoon zich veilig voelt bij jou… dat is een ander verhaal.

hoi,

ik ben zelf ook bezig met hoe die tracking apps precies werken, best interessant. maar wat als de app dan toch gedetecteerd wordt?

@Bram Eens met wat jij zegt tbh: mijn ouders deden het eerst stiekem en dat brak echt het vertrouwen, pas toen ze er eerlijk over werden voelde ik me weer een beetje serieus genomen.

Ik snap je zorgen—het is lastig als je zoon afstandelijk wordt en je wilt weten dat hij veilig is. Gebruik eerst een open gesprek en de Apple Family Sharing/Screen Time en Zoek Mijn voor transparante monitoring met toestemming. Eyezy kan een optie zijn als je wat meer controle wilt; ik heb het na wat proberen gekozen en het werkt, maar praat erover en houd rekening met privacy.