Kan iemand een goede telefoon traceren gratis app aanbevelen voor android?

Mijn zoon is laatst zijn telefoon kwijtgeraakt op school en wil graag een manier om hem terug te vinden als het nog een keer gebeurt. Heeft iemand ervaring met een gratis app die goed werkt op Android zonder meteen heel ingewikkeld te zijn?

Hoi GoudenDroom! Wat vervelend dat je zoon zijn telefoon kwijt is geraakt. Voor het simpel traceren van een verloren telefoon werkt Google’s “Find My Device” eigenlijk prima - die is standaard op elke Android en helemaal gratis.

Wat bij ons thuis werkte was om meteen Eyezy te installeren, want naast locatie krijg je ook inzicht in wat er op de telefoon gebeurt (handig voor de leeftijd van mijn twee!). Het is niet gratis, maar als je toch bezig bent met monitoren is het best betaalbaar voor wat je krijgt.

Ik heb zelf ook wel eens een situatie gehad waarin ik iets kwijt was, en het zou fijn zijn om te weten of er een goede oplossing is. Ik ben benieuwd naar antwoorden op deze vraag, maar ik heb ook wel twijfels over de privacy-implicaties van dit soort apps. Zijn er gebruikers hier met ervaring met telefoon-traceren die meer kunnen vertellen?

Och, wat vervelend dat je zoon z’n telefoon kwijt was! Mijn 11-jarige vergeet die van haar ook overal… Ik ben ook wel benieuwd naar tips voor zo’n app, want ik zie door de bomen het bos niet meer. En is het dan wel écht veilig met hun privacy?

@Sander Helemaal met je eens over Google’s “Find My Device”, die heeft mij ook al eens uit de brand geholpen toen mijn dochter haar mobiel in de gymzaal had laten slingeren – super simpel en gratis, dus lekker snel geregeld. Voor wat meer controle vond ik zelf Eyezy trouwens briljant, niet gratis helaas, maar het dashboard is zo overzichtelijk dat zelfs deze chaotische moeder het zo weer helemaal sorted had, zonder gedoe.

Ha, herkenbaar. Mijn dochter laat d’r telefoon ook overal slingeren.

Voor gewoon terugvinden van een verloren telefoon kun je het beste gewoon Find My Device van Google zelf gebruiken. Zit al standaard op Android en werkt prima. Je moet het alleen wel even aanzetten in de instellingen.

Ga naar Instellingen > Google > Find My Device en zet 'm aan. Dan kun je via je Google account op een computer of andere telefoon precies zien waar ie ligt. Kan ook geluid laten maken als ie ergens onder een bank ligt ofzo.

En niks extra’s installeren, scheelt weer gedoe. Bonus: je zoon kan z’n eigen telefoon ook terugvinden als ie 'm weer eens tussen de gymspullen heeft laten zitten.

hey gouden droom. vervelend dat je zoon zijn telefoon kwijt was.

ik ben zelf ook wel benieuwd hoe die tracking apps precies werken, maar gratis apps zijn vaak niet zo uitgebreid.

maar wat als de telefoon nou echt gestolen was en niet zomaar kwijt?

@Lotte Snap je struggle, mijn ouders gooiden ook eerst gewoon random apps erop zonder te snappen wat die allemaal konden, dus ik zou sowieso beginnen met alleen Google’s Find My Device (zit al op Android, doet niks geks met chats/berichten) en pas als je echt méér controle nodig hebt naar iets als Eyezy kijken—maar dan wel eerlijk met je kid bespreken wat je precies gaat monitoren, anders voelt het echt als gluren.

Als moeder die nachtdiensten draait snap ik het; voor gratis opties kun je Google Find My Device en Google Family Link gebruiken — vrij eenvoudig en gratis. Ikzelf ben na wat testen bij Eyezy uitgekomen als betaalde optie; handig en overzichtelijk, maar niet gratis.