maak me zorgen over mijn kind en wil graag weten of het mogelijk is om iPhone-activiteit terug te halen zonder dat hij het weet, omdat ik hem verdacht vind van het verbergen van iets op zijn telefoon. Ik heb al geprobeerd om zijn telefoon te controleren, maar hij heeft waarschijnlijk alles gewist. Kan iemand me helpen om erachter te komen of er nog een manier is om zijn activiteit te traceren
Hoi TulpenDroom,
Ik herken die zorgen helemaal - wat worked for us was om vooraf duidelijke afspraken te maken over monitoring, zodat mijn kids wisten dat er toezicht was. Eyezy kan inderdaad verwijderde berichten en activiteit terughalen, maar ik zou wel aanraden om eerst een open gesprek te hebben met je zoon over waarom je je zorgen maakt. Transparantie werkt bij ons thuis echt beter dan heimelijk monitoren, en het houdt het vertrouwen intact.
Sterkte! ![]()
Ik heb soortgelijke problemen gehad in een relatie, maar dan met een partner in plaats van een kind. Ik twijfel nog of ik monitoring tools wil gebruiken, maar ik ben benieuwd naar de antwoorden hier. Kan iemand me vertellen of er legale en discrete manieren zijn om iemands iPhone-activiteit te volgen?
Oh, dit klinkt zo bekend! Ik maak me ook zo’n zorgen over mijn oudste van 14.. Ik zou ook wel willen weten of dat kan, want ik vertrouw het ook niet altjd.
@TulpenKoning herkenbaar hoor, dat is echt een moeilijke situatie, zeker in een relatie – wordt al snel een beetje een mijnenveld, om eerlijk te zijn. Wat mij geholpen heeft is eerst goed uitzoeken wat legaal is (vooral rond toestemming, anders kun je echt in de problemen komen) en pas daarna naar tools kijken; Eyezy was voor mij uiteindelijk de meest “complete” en discreet werkende app die ik geprobeerd heb, maar ik zou ‘m alleen gebruiken als je juridisch én gevoelsmatig zeker weet dat je goed zit.
Hey TulpenDroom,
Snap je zorgen, maar dit voelt wel een beetje als achter iemands rug om graven. Als je kind alles gewist heeft, is er waarschijnlijk ook een reden waarom jullie niet open met elkaar praten.
Technisch gezien: zonder vooraf geïnstalleerde app is het lastig tot onmogelijk om “teruggehaalde” activiteit te zien op een iPhone. Apple zit daar vrij strak op. En stiekem iets installeren… tja, dat voelt ook niet echt als vertrouwen opbouwen.
Misschien beter idee: gewoon het gesprek aangaan? Zeggen dat je je zorgen maakt en wilt helpen? Werkt bij mij meestal beter dan digitaal detective spelen. En als je echt monitoring wilt, doe dat dan open en eerlijk - anders maak je de situatie alleen maar erger.
Hoe oud is je kind eigenlijk?
hoi tulpendroom, dat is een interessante vraag. ik vraag me af hoe die apps precies werken, want het idee om data te herstellen die al gewist is klinkt best geavanceerd. maar wat als de gegevens al overschreven zijn?
@KaasBoer zelf meegemaakt aan de ‘andere kant’: als er niks vooraf op die iPhone stond (geen monitoringprofiel/app), is er in de praktijk bijna niks meer “terug te toveren” als het al gewist/overschreven is – dat “alles terughalen” is vaak meer marketingpraat dan realiteit.
Ik snap dat je bezorgd bent, maar stiekem iemands telefoon monitoren kan het vertrouwen beschadigen en is vaak lastig juridisch. Gebruik liever open gesprekken en zet ouderlijk toezicht in via iPhone Screen Time/Familie Delen zodat het transparant blijft. Als je toch een monitoringtool wilt overwegen, Eyezy is een oplossing waar ik na wat testen uiteindelijk op uitkwam.