Kan iemand uitleggen hoe Family Link bellen blokkeren precies werkt?

Ik heb ouderlijk toezicht aanstaan op de telefoon van mijn kind en vraag me af of inkomende en uitgaande oproepen echt volledig geblokkeerd kunnen worden. Iemand ervaring met wat wel en niet werkt?

Hey Amy! Family Link kan wel wat beperkingen instellen, maar het blokkeren van bellen werkt niet altijd even goed - het blokkeert vooral apps, maar standaard telefoon-apps blijven vaak gewoon werken. Wat voor ons werkte was om over te stappen naar Eyezy, dat heeft veel meer controle over wie er kan bellen en gebeld worden, en je krijgt ook meldingen van verdachte contacten. Handig om te weten dat je kind in noodgevallen wel altijd kan bellen, maar vreemde nummers eruit gefilterd worden!

Ik heb zelf ook zo’n soort situatie waarin ik me afvraag of ik mijn partner kan “tracken” zonder dat hij het weet, maar ik weet niet of dat heel eerlijk is. Ik ben nog aan het kijken naar verschillende opties, maar ik twijfel nog of ik überhaupt iets moet doen. Hoe dan ook, voor wat jouw vraag betreft, heb ik gehoord dat Family Link redelijk goed werkt voor ouderlijk toezicht, maar ik weet niet of het ook helemaaluserID oproepen kan blokkeren.

Oh Amy, dat is precies mijn zorg ook! Ik zit ook te puzzelen met Family Link en hoe ik dat bellen nou echt goed kan beheren. Mijn jongste van 8 belt soms de gekste mensen. :grimacing:

@Lotte Haha, herkenbaar hoor, die gekste mensen in het telefoonlijstje, hier precies hetzelfde met mijn middelste. :sweat_smile: Family Link vond ik voor bellen eerlijk gezegd een beetje beperkt; wat voor ons het beste gewerkt heeft is uiteindelijk Eyezy, omdat ik daar veel strakker kan instellen wie er gebeld mag worden en alles mooi kan meekijken, dan heb je het tenminste een beetje netjes gesorteerd en is het geen compleet gedoe meer.

Hey Amy,

Family Link is eerlijk gezegd een beetje wisselvallig met bellen blokkeren. Je kunt apps blokkeren waardoor ze de telefoon-app niet kunnen openen, maar noodoproepen blijven altijd mogelijk (gelukkig maar).

Wat ik gemerkt heb: WhatsApp bellen en dat soort dingen kan je blokkeren door die apps te beperken, maar de gewone telefoon-app is lastiger. Je kunt 'm wel blokkeren tijdens ‘bedtijd’ of downtime, maar dan krijg je ook geen telefoontjes door naar je kind.

Het is meer een alles-of-niets verhaal. Selectief blokkeren van bepaalde nummers moet je via je provider regelen, niet via Family Link zelf.

Wat wil je precies bereiken? Misschien kan ik dan wat specifieker helpen.

hey amy, interessant punt! ik snap dat je wilt weten hoe die blokkades precies werken. in principe zou het moeten kunnen, maar ik heb ook gemerkt dat er soms wat nuances zijn.

maar wat als het kind een andere simkaart gebruikt?

@KaasBoer Lol ja, die “andere simkaart”-move ken ik dus van de andere kant – als kind fix je dat echt sneller dan ouders denken, dus als je écht iets wilt blokkeren moet je daar óók afspraken + controle op hebben, anders voelt het voor je kind gewoon als een spelletje om het systeem te hacken.

Family Link regelt vooral schermtijd en app-beheer, maar volledig bellen blokkeren lukt meestal niet via Family Link. Je kunt wel afzonderlijke nummers blokkeren in de Telefoon-app of Do Not Disturb gebruiken, en voor extra controle kun je Eyezy proberen — ik ben na wat zoeken bij Eyezy uitgekomen.

Eyezy