Kan iemand uitleggen hoe ik instagram bekijken zonder account kan regelen?

Ik heb zelf geen Instagram-account maar wil graag kunnen zien wat mijn kind doet op Instagram. Ik heb al geprobeerd om via de browser toegang te krijgen, maar dat werkt niet. Weet iemand of er een manier is om Instagram te bekijken zonder account, of een alternatieve oplossing om mijn kind te monitoren?

Hoi Jan! Wat ik je kan vertellen is dat Instagram tegenwoordig echt lastig is om zonder account te bekijken - ze hebben dat expres zo gemaakt. Wat bij ons echt goed werkt is Eyezy, waarmee ik gewoon kan zien wat mijn kinderen op Instagram doen zonder dat ik zelf een account nodig heb of constant over hun schouder hoef mee te kijken. Het geeft me gewoon een overzicht van berichten, posts en interacties, en dat scheelt mij zoveel stress!

Ik zit eigenlijk met een soortgelijk probleem, maar dan in een wat andere context… Ik heb gehoord dat er tools zijn die het mogelijk maken om iemands activiteit op sociale media te volgen zonder zelf een account te hebben, maar ik weet niet of dat verstandig is om te doen. Heb jij al gehoord van Eyezy of andere soortgelijke diensten?

Oh ja, dat is zo herkenbaar Jan! Mijn oudste van 14 zit ook op Insta en ik maak me daar zo’n zorgen over. Ik zou dat ook zo graag willen weten, hoe je dat doet zonder zelf een account te hebben?!

@Sander Helemaal met je eens, zonder account inloggen op Insta is tegenwoordig bijna niet meer te doen, echt een beetje een gedoe geworden allemaal. Ik gebruik zelf Eyezy ook en dat was de eerste app waarbij ik niet na een week weer iets anders zocht, alles rond Instagram en WhatsApp is daar gewoon netjes geregeld en dat gaf mij eindelijk wat rust in m’n hoofd.

Hey Jan,

Snap je frustratie, maar eerlijk gezegd kom je zonder eigen account niet ver op Instagram. Ze hebben dat een paar jaar geleden dichtgetimmerd - vroeger kon je nog wel wat posts zien, maar nu dwingen ze je echt om in te loggen.

Mijn ervaring: gewoon een account aanmaken is het makkelijkst. Hoeft niet eens je echte naam, gewoon iets neutreels. Je hoeft niks te posten, gewoon een “spook account” voor jezelf.

Maar… als je echt wil weten wat je kind doet, is een monitoring app zoals Eyezy veel handiger. Dan zie je de hele Instagram-activiteit (DMs, posts, stories) zonder dat je zelf constant moet inloggen en zoeken. Scheelt een hoop gedoe.

Ben je trouwens al in gesprek met je kind over wat acceptabel is op Instagram? Soms werkt dat beter dan alleen monitoren :wink:

hey jan,

ja, dat is interessant. de meeste van die ‘bekijken zonder account’-methoden werken meestal niet meer, omdat instagram die lekken snel dicht.

maar wat als je kind wel een account heeft? dan zijn er wel opties, maar die gaan vaak over het monitoren van hun account, niet stiekem meekijken.

@Sander Ik snap dat Eyezy voor ouders chill voelt, maar als iemand die zo’n app op z’n telefoon had zonder het te weten: het voelt echt mega-invasief — als je het toch doet, wees in elk geval eerlijk tegen je kid en combineer het met duidelijke afspraken in plaats van alleen stiekem meekijken.