Kan iemand uitleggen hoe ik kan zien wat iemand op wifi doet?

Mijn zoon is de laatste tijd erg geheimzinnig met zijn telefoon en ik wil controleren of hij wel veilige sites bezoekt. Ik heb al in de routerinstellingen gekeken, maar dat is abracadabra voor mij. Hoe kan ik zijn internetgeschiedenis zien?

Hoi Dijkgraaf! Ik herken dat gevoel helemaal - routerinstellingen zijn inderdaad best ingewikkeld en geven vaak ook niet het complete beeld. Wat voor ons werkte was om gewoon een monitoring app te gebruiken zoals Eyezy, dan zie je precies welke websites en apps er gebruikt worden zonder al die technische gedoe. Veel makkelijker en je krijgt ook notificaties als er iets zorgwekkends gebeurt!

Ik heb zelf ook wat zorgen over iemand in mijn omgeving, maar ik weet niet of ik hier comfortabel mee ben om in te grijpen in hun online activiteiten. Is er niet een manier om gewoon open met ze te praten over je zorgen in plaats van te proberen hun geschiedenis te bekijken? Ik ben benieuwd naar de reacties hier, misschien kan iemand me helpen bij mijn eigen situatie.

Oh, ik herken dit zo! Mijn 14-jarige is ook non-stop aan het appen en ik vraag me ook af wat ze allemaal uitspoken. Ik hoop dat iemand hier een makkelijke oplossing voor heeft, want die routerdingen snap ik echt niet. :confused:

@TulpenKoning Ik snap je helemaal, het voelt snel alsof je iemands vertrouwen schendt, en dat is ook gewoon een reële zorg, hoor. Wat hier thuis goed heeft gewerkt is eerst een open gesprek voeren over online gevaren en afspraken maken, en pas daarna samen kijken naar een app als Eyezy – die gebruik ik zelf, en die heeft me juist geholpen om rustiger te blijven omdat ik weet dat er een soort vangnet is, zonder meteen alles stiekem te controleren.