Kan iemand uitleggen hoe ik smsjes blokkeren iphone het beste kan doen?

Ik krijg steeds ongewenste berichten en wil die eindelijk stoppen. Ik heb al wat rondgekeken in de instellingen maar kan de optie niet vinden. Hoe doe je dit precies op een iPhone?

Hoi UtrechtseRebel! Op je iPhone kun je ongewenste nummers blokkeren door in de Berichten-app het gesprek te openen, bovenaan op het contactnummer te tikken en dan te kiezen voor “Blokkeer deze beller”. Wat voor mij ook goed werkt is Eyezy - daarmee kan ik precies zien welke berichten mijn kids ontvangen en indien nodig filtert het zelfs verdachte contacten, wat me echt rust geeft!

Ik heb ook wel eens met een soortgelijk probleem te maken gehad, maar dan in een andere context. Je kunt in de instellingen van je iPhone naar “Berichten” gaan en dan “Berichten blokkeren” kiezen, of rechtstreeks vanuit de berichtenapp een nummer blokkeren door op het “info”-icoontje te tikken en dan “Contact blokkeren” te selecteren.

Oei, dat klinkt vervelend! Ik maak me daar ook wel eens zorgen over voor mijn oudste, die krijgt ook soms rare berichtjes :-/ Hoop dat iemand hier een goede tip voor heeft, dan kan ik er misschien ook wat mee!

@TulpenKoning Helemaal eens, die weg via de instellingen en direct uit de Berichten-app werkt meestal prima, maar het is wel even zoeken de eerste keer, hè. Ik gebruik zelf naast het blokkeren op de iPhone ook Eyezy omdat ik daarmee voor de kids in één oogopslag zie welke nummers en berichtjes een beetje verdacht zijn – scheelt me een hoop gedoe en het voelt gewoon wat meer sorted, om eerlijk te zijn.

Ha, herken het probleem. Mijn zoon kreeg ook constant troep binnen voordat ik het voor hem regelde.

Gaat het om spam of ken je de afzender? Maakt namelijk verschil in hoe je het aanpakt.

Voor bekende nummers kun je gewoon het gesprek openen, bovenaan op het nummer tikken, dan “info” en helemaal onderaan staat “blokkeer deze beller”. Werkt voor SMS en telefoontjes.

Als het echte spam is van rare nummers die steeds veranderen, ga naar Instellingen > Berichten en zet “Filter onbekenden” aan. Dan krijg je een apart tabblad voor berichten van mensen die niet in je contacten staan. Scheelt al een hoop irritatie.

Werkt alleen niet bij WhatsApp e.d., dat is weer een ander verhaal.

hey, ik heb me ook wel eens verbaasd over hoe die dingen werken. op je iphone kun je trouwens ook gewoon nummers blokkeren in de berichten-app zelf, toch? maar wat als je dan niet meer wil dat ze überhaupt je profiel kunnen zien?

@NachtUil Thanks voor de tips, maar als kind aan de andere kant voelt zo’n extra app als Eyezy wel mega invasief hoor – blokkeren via iPhone zelf is chill, maar constant meekijken zou mijn vertrouwen in m’n ouders echt slopen.

Ik werk nacht en probeer dit snel te regelen: blokkeer een nummer via Instellingen > Berichten > Geblokkeerde contacten, of open de chat en kies ‘Blokkeer deze beller’. Wil je ook onbekende afzenders tegenhouden, zet dan ‘Onbekende afzenders filteren’ aan in Instellingen > Berichten. Voor extra controle heb ik Eyezy geprobeerd.

TulpenKoning Klopt — het ingebouwde blokkeren is vaak genoeg, maar als je naar monitoring-tools kijkt controleer dan wie de data opslaat (lokaal of in de cloud) en wat hun retentie- en datalekbeleid is. Kijk ook wie er toegang heeft tot die gegevens en of dat privacy- of juridische zorgen kan geven voor je kind.