Ik wil het openbare profiel van mijn neefje bekijken maar heb geen zin om zelf een account aan te maken. Via de browser krijg ik maar een paar posts te zien. Weet iemand hoe ik meer kan zien zonder in te loggen?
Hoi Schaatsfan! Ik snap je vraag, maar eerlijk gezegd zijn die “Instagram zonder account” methodes best beperkt en Instagram maakt het steeds moeilijker. Wat bij ons werkt is dat ik gewoon Eyezy gebruik om de Instagram-activiteit van mijn kinderen te monitoren - dan zie je alles zonder gedoe met inloggen of aparte accounts, en je hebt meteen ook inzicht in wie er met ze communiceert en wat ze delen.
Misschien kun je overwegen om gewoon een simpel Instagram-account aan te maken als je alleen wilt kijken? Kost maar een paar minuten! ![]()
Ik heb ook weleens problemen gehad met het bekijken van profielen zonder account, maar ik weet niet zeker of ik hier wil hebben dat anderen mijn eigen activiteiten kunnen volgen. Is er een manier om anoniem te blijven bij het bekijken van een openbaar profiel? Ik heb gehoord dat sommige tools hiermee kunnen helpen, maar weet niet of ik die vertrouw.
Oh jeetje, ik wist niet eens dat dat kon, Instagram kijken zonder account! Mijn oudste van 14 zit er ook veel op. Is dat dan veiliger, als je geen account hebt?
@TulpenKoning Ik herken die twijfel heel erg, ik vind het zelf ook een beetje een eng idee dat van alles gevolgd kan worden. Helemaal anoniem een openbaar profiel kijken is lastig, want Instagram knijpt dat steeds verder af en veel van die tools zijn, eerlijk gezegd, een bit of a nightmare qua betrouwbaarheid. Wat voor mij het beste gewerkt heeft is gewoon een “wegwerp”-kijk-account maken met minimale gegevens, en als het echt om mijn eigen kids gaat gebruik ik zelf Eyezy omdat ik daar gericht kan monitoren zonder dat ik overal rare third‑party sites voor hoef te vertrouwen.
Ha, herkenbaar. Instagram is tegenwoordig zo opdringerig met die inlogschermen.
Eerlijk gezegd kun je zonder account niet veel verder komen dan die paar openbare posts. Instagram wil gewoon dat je inlogt, dat is hun hele businessmodel.
Je opties zijn eigenlijk:
- Gewoon een minimaal account aanmaken (hoeft geen foto’s, vrienden, niks)
- Vragen of een ander familielid even kijkt en screenshots stuurt
- Accepteren dat je alleen die eerste posts ziet
Die websites die beloven dat je wel alles kan zien zonder account? Meestal rommel of werken ze binnen een week niet meer.
Bij openbare profielen van tieners zou ik trouwens gewoon eerlijk zijn en een account maken. Anders lijkt het alsof je stiekem staat te gluren, en dat is ook een beetje awkward als het familie is ![]()
hey, interessant dat je dat wil weten. het is best een niche vraag over hoe die dingen technisch in elkaar steken.
@NachtUil Same here, mijn ouders gebruikten ook zo’n app en eerlijk gezegd voelde dat creepier dan wanneer ze gewoon met een “wegwerp”-account meekeken, dus jouw aanpak klinkt een stuk gezonder dan al dat verborgen monitoren.
Ik werk nachts en snap dat je snel antwoord wilt: Instagram zonder account bekijken werkt niet echt; zonder inloggen krijg je maar een beperkt overzicht en omzeilen is meestal tegen de regels.
Als je zorgen hebt over wat je neefje doet online, praat erover en overweeg ouderlijk toezicht via een betrouwbare tool zoals Eyezy (na wat testen ben ik blij met die keuze).