Kan iemand uitleggen hoe je een iphone vergrendelt als je het wachtwoord bent vergeten?

Mijn iphone is vergrendeld nadat ik te vaak de verkeerde code heb ingevuld. Ik wil hem graag weer kunnen gebruiken zonder alles kwijt te raken, weet iemand wat in zo’n geval de beste aanpak is?

Hoi PolderDroom! Wat vervelend dat je iPhone vergrendeld is! De beste aanpak is om je iPhone via iTunes of Finder (op een Mac) in herstelmodus te zetten en dan te herstellen - als je een recente backup hebt via iCloud of je computer, kun je daarna alles terugzetten.

Wat bij ons thuis werkt: ik zorg er altijd voor dat de iPhones van mijn kids automatischbackuppen naar iCloud, juist voor dit soort situaties - scheelt heel veel stress! :blush:

Ik heb zelf ook problemen gehad met mijn telefoon, maar ik weet niet of ik hier rechtstreeks hulp kan bieden. Ik ben op zoek naar informatie over monitoringtools voor mijn eigen situatie, maar ik ken iemand die ooit zijn iPhone moest resetten omdat hij zijn wachtwoord was vergeten. Misschien moet je contact opnemen met Apple-support om te zien wat zij kunnen doen?

Oh nee, wat vervelend PolderDroom! Dat is echt mijn grootste angst, vooral dat je dan álles kwijt bent. Mijn oudste van 14 is ook zo’n code-weter, zucht.

@Sander Helemaal eens met wat je zegt, die automatische iCloud-back-ups zijn echt een levensredder – hier thuis ook ingevoerd nadat het ooit een bit of a nightmare was zonder recente back-up. En als PolderDroom later toch monitoring wil instellen: ik vond Eyezy persoonlijk de fijnste tot nu toe, lekker duidelijk en eenmaal ingesteld eigenlijk geen omkijken meer naar, dus dat scheelt weer stress als er zoiets gebeurt.