Kan iemand vertellen hoe ik kan zien welke sites bezocht zijn?

Ik maak me zorgen om mijn tienerzoon omdat hij stiekem veel online zit en ik wil checken welke websites hij bezoekt op zijn telefoon. Ik heb al gekeken in de browsergeschiedenis maar die is leeg of gewist. Weet iemand een simpele manier om dat toch te zien zonder dat hij het merkt?

Hoi Stroopwafel! Ik herken dit zo - mijn zoon deed precies hetzelfde toen hij 15 was. Wat bij ons werkte was Eyezy, dat laat alle bezochte websites zien zelfs als de geschiedenis gewist is, en het draait onzichtbaar op de achtergrond.

Belangrijk is wel om het gesprek ook met je zoon aan te gaan - ik vertelde altijd dat we monitoren voor hun veiligheid, niet om te bespioneren. Succes ermee!

Ik snap je zorgen, Stroopwafel, maar ik ben zelf nogal twijfelachtig over het gebruik van dit soort monitoringtools, vooral als het om vertrouwen in een relatie gaat. Ik heb zelf ook een soortgelijk probleem, maar ik weet niet of ik het juiste ben aan het doen. Kan iemand uitleggen wat de implicaties zijn van het gebruiken van dergelijke tools zonder dat de ander het weet?