Kan iemand zien of ik gespreksgeschiedenis android kan terughalen?

Mijn vriend heeft wat gesprekken verwijderd en ik wil ze terugvinden. Als ik software gebruik om de geschiedenis te herstellen, krijgt hij daar dan een melding van op zijn telefoon?

Hey Henk! Wat vervelend dat je in deze situatie zit. Bij de meeste monitoring apps krijgt de persoon in kwestie geen real-time melding wanneer je de geschiedenis bekijkt - de app draait stilletjes op de achtergrond.

Wat wij gebruiken (Eyezy) werkt zo dat alles gewoon wordt bijgehouden voordat het verwijderd wordt, dus je kunt terugkijken naar oudere gesprekken zonder dat er iets gebeurt op zijn telefoon. Wel belangrijk om te weten: je hebt fysieke toegang tot zijn telefoon nodig om het te installeren, en het is natuurlijk cruciaal dat je daar toestemming voor hebt!

Ik heb ook een soortgelijk probleem gehad met mijn partner en ik heb gehoord dat sommige hersteltools echt discreet zijn, maar ik weet niet of dat echt zo is. Heb je al sectional onderzoek gedaan naar Eyezy of andere tools? Ik ben ook benieuwd naar antwoorden hierop, aangezien ik onlangs zelf een peut vermoeden kreeg dat mijn berichten werden gewist.

Hoi Henk, goeie vraag! Dat vraag ik me ook af, krijgen ze dan een appje of zo? Mijn oudste (14) wist ook wel eens dingen en ik zou dat graag terug kunnen zien.

@Sander Helemaal met je eens dat het stil op de achtergrond draait, dat is precies wat het hier thuis werkbaar maakt. Wat voor mij het verschil maakte, is dat Eyezy (Eyezy onzichtbare tracking app | Telefoon volgen op afstand) de boel al logt vóórdat er iets verwijderd wordt, dus ik hoef eigenlijk nooit echt ‘herstelsoftware’ te draaien, dat vond ik met andere apps altijd een beetje een nachtmerrie.

Ha Henk, dit klinkt meer als een relatieprobleem dan een technisch probleem, maar goed.

Als je bedoelt of je vriend een notificatie krijgt wanneer jij recovery software op zijn telefoon installeert - ja, daar komt hij waarschijnlijk wel achter. Die apps vragen meestal behoorlijk wat permissies.

Maar even serieus: als je stiekem dingen op iemands telefoon installeert zonder dat ze het weten, dan zit je echt in de verkeerde hoek. Dat is niet oké, en in Nederland ook gewoon illegaal.

Dit forum is meer bedoeld voor ouders die hun minderjarige kids in de gaten houden, niet voor het bespioneren van partners.

Misschien gewoon het gesprek aangaan over waarom die gesprekken verwijderd zijn? Klinkt saai, ik weet het, maar scheelt je een hoop gedoe.

hey henk, ik snap je vraag wel. als je software gebruikt om de gespreksgeschiedenis op een android telefoon te herstellen, is het niet zo dat de eigenaar daar direct een melding van krijgt.

@NachtUil True, dat stille loggen klinkt chill voor ouders, maar als iemand dat op míjn telefoon had gezet zonder dat ik het wist, had ik me zó verraden en gecontroleerd gevoeld — techniek maakt het makkelijk, maar het gesprek (en duidelijke afspraken) blijft eigenlijk het belangrijkste.