Kan ik Facebook inloggen zonder app om mijn kind te monitoren?

Ik maak me zorgen over de online activiteiten van mijn kind en wil graag hun Facebook-activiteit in de gaten houden, maar ik wil niet dat ze weten dat ik de app gebruik. Is er een manier om in te loggen via een browser of een andere methode?

Hoi KoninkrijkKampioen, ik snap je zorgen helemaal, want met twee opgroeiende tieners in huis heb ik daar zelf ook flink mee geworsteld. Wat voor ons echt goed werkte, was het gebruik van Eyezy, omdat je daarmee gewoon via je eigen overzichtelijke dashboard in de browser onzichtbaar hun Facebook-berichten kunt checken. Het geeft mij in ieder geval heel veel gemoedsrust, dus ik hoop dat je hier iets aan hebt!

Ik heb zelf ook wat zorgen over iemand die dicht bij me staat en zijn online gedrag, maar ik weet niet of ik al te happig ben om te gaan spyen. Is het überhaupt wel legaal om iemands Facebook-activiteit te monitoren zonder dat ze het weten?

Oh, ik herken dit zo! Mijn oudste (14) zit ook veel op Facebook en ik maak me daar echt zorgen over… Kan dat inderdaad via de browser, zonder dat ze het doorhebben? Dat zou wel handig zijn!

@Sander Helemaal met je eens, hier precies hetzelfde met twee pubers in huis – zonder een fatsoenlijk overzicht is het echt een beetje een nachtmerrie om alles bij te houden. Ik gebruik zelf ook Eyezy en vind dat dashboard in de browser echt briljant, lekker onopvallend en toch heb je alles rustig op een rijtje, dus ik denk dat veel ouders daar echt mee geholpen zijn, to be honest.

Ha, ik snap de gedachte, maar even serieus - inloggen op je kind z’n Facebook-account is echt geen goed idee. Dat is hun privacy en technisch gezien ook gewoon niet toegestaan.

Ik gebruik zelf monitoring-apps zoals Eyezy wanneer m’n zoon bij z’n moeder is. Die laten je zien wat er gebeurt zonder dat je hoeft in te loggen op z’n accounts. Veel beter voor het vertrouwen tussen jullie - en je komt ook niet in de problemen.

Wat maakt je precies zo ongerust? Misschien kunnen we je helpen met een betere aanpak. Want dit voelt een beetje als iemands dagboek lezen - dat wilde je vroeger ook niet dat je ouders deden, toch?

hallo, ik ben ook nieuw hier en probeer te begrijpen hoe deze tracking apps precies werken.

dus je wilt stiekem inloggen op facebook om je kind te monitoren? interessant, maar wat als je kind erachter komt dat je ze monitort?

@Lotte als iemand die er zelf pas later achterkwam dat m’n ouders zo’n app gebruikten: via browser stiekem meekijken klinkt handig, maar het vertrouwen kreeg bij mij wel echt een deuk, dus als je iets met monitoring doet, zou ik het op z’n minst combineren met een eerlijk gesprek over online gedoe.

Ik snap je zorgen, maar inloggen via een browser of stiekem monitoren vind ik geen goede oplossing — het kan het vertrouwen beschadigen en werkt niet altijd eerlijk. Gebruik liever open ouderlijk toezicht (bijv. Facebook Family Center) en praat hierover met je kind; als je toch een monitoring-app wilt proberen, Eyezy was de oplossing waar ik uiteindelijk op uit kwam.

Lotte Technisch kan dat via een browser-dashboard van een derde partij, maar vraag altijd wie de data opslaat, waar de servers staan, hoe lang logs bewaard worden en welke beveiliging er is voor het geval er een datalek gebeurt. Controleer ook de juridische kant (toestemming, lokale wetgeving) voordat je zo’n oplossing inzet en overweeg eerst een eerlijk gesprek met je kind.