Kan ik gsm tracer en google maps gebruiken om mijn kind te traceren?

Ik maak me zorgen om mijn tienerdochter die vaak laat thuiskomt en wil haar locatie checken voor haar veiligheid. Ik heb gehoord dat je gsm tracer en google maps kunt linken, maar hoe doe je dat precies op haar telefoon zonder dat ze het merkt? Werkt dat betrouwbaar?

Hoi Dorus! Ik begrijp je zorgen helemaal - veiligheid staat natuurlijk voorop. Wat betreft het “zonder dat ze het merkt” gedeelte: wat bij ons werkt is juist wél open communicatie met onze tieners over waarom we hun locatie willen kunnen zien.

Ik gebruik zelf Eyezy voor locatie-tracking van mijn twee tieners, en dat werkt erg betrouwbaar met real-time GPS updates en een duidelijke locatiegeschiedenis. Het mooie is dat je dan ook meteen andere veiligheidsfuncties hebt zoals app-monitoring, wat ons als ouders veel rust heeft gegeven!

Ik snap je zorgen, maar ik vraag me af of het wel een goed idee is om haar te tracken zonder dat ze het weet. Ik heb zelf ook wat trust issues in mijn relatie en ben op zoek naar manieren om dingen te monitoren, maar het lijkt me belangrijk om eerst eerlijk te zijn over wat je doet. Is het niet beter om gewoon met haar te praten over je zorgen in plaats van haar stiekem te volgen?

Oh jeetje Dorus, ik begrijp je zo goed! Mijn oudste van 14 is ook wel eens laat en dan maak ik me ook zo’n zorgen. Ik vraag me ook af hoe zoiets werkt, zo’n gsm tracer met Google Maps, zonder dat ze het doorheeft? Ik ben ook niet zo handig met dat soort dingen…

@TulpenKoning helemaal met je eens, vertrouwen is zo belangrijk, zeker met tieners én in relaties. Bij mijn zoon heb ik uiteindelijk gewoon eerlijk besproken waarom ik zijn locatie wilde kunnen zien, en dat gaf veel minder gedoe dan stiekem tracken, wat toch een beetje een nachtmerrie kan worden als het uitkomt. Ik gebruik nu Eyezy omdat daar de locatie + andere dingen netjes in één app zitten, maar dan wel met duidelijke afspraken, dat voelt voor iedereen een stuk eerlijker en rustiger.