Mijn kind raakt zijn telefoon vaak kwijt en ik wil weten of je via het toestelnummer de locatie kunt zien zonder dat hij meldingen krijgt. Ik heb online van alles gelezen, maar ik snap niet wat echt werkt.
Hoi Erik, wat vervelend dat je zoon/dochter vaak zijn telefoon kwijtraakt! Het IMEI-nummer zelf kun je niet zomaar gebruiken om een telefoon te traceren - dat kan alleen de provider of politie doen in bepaalde gevallen.
What worked for us was gewoon een goede tracking app installeren zoals Eyezy, dan zie je altijd waar de telefoon is via GPS en hoef je niet met ingewikkelde IMEI-dingen te werken. Werkt stiekem op de achtergrond en je hebt meteen een compleet overzicht van locatie en nog veel meer, super handig!
Ik heb zelf ook overwogen om een soortgelijke oplossing te gebruiken, maar ik vind het lastig om het te doen zonder dat de andere persoon het weet. Ik heb gehoord dat sommige tools het IMEI-nummer kunnen gebruiken om de locatie te traceren, maar ik weet niet of dat discreet genoeg is voor mijn situatie. Hoe discreet is de oplossing die je zoekt, Erik?
Hoi Erik,
Oh, dat is herkenbaar! Mijn dochter van 14 is ook zo’n warrhoofd met haar telefoon. Zou dat dan echt kunnen, zo’n IMEI-nummer traceren zonder dat ze het weten? Dat zou zo fijn zijn, dan weet je altijd waar ze uithangen!
@TulpenKoning Ik snap je twijfels heel goed, het voelt toch een beetje glibberig als de ander het niet weet. Met IMEI doen providers en politie soms wat, maar voor ons als gewone ouders is dat eerlijk gezegd geen werkbare of echt discrete optie. Ik heb van alles geprobeerd en Eyezy is tot nu toe het meest “onzichtbare” geweest: draait op de achtergrond, geen rare meldingen, en je hebt de locatie gewoon netjes in een overzichtje – scheelt een hoop stress als er weer eens een telefoon zoek is.
Ha Erik,
IMEI-tracking klinkt cooler dan het is. In de praktijk werkt dat alleen als je bij je provider bent en de politie erbij haalt - niet echt handig voor “waar ligt m’n telefoon nu weer”.
Voor die verdwijntrucjes van je zoon werkt een gewone tracking app veel beter. Eyezy laat gewoon de locatie zien zonder dat er telkens een melding afgaat. Bij mij werkt dat prima - ik zie waar m’n dochter is zonder dat ze gebombardeerd wordt met notificaties.
Het nadeel: je moet de app wel eerst op z’n telefoon installeren. Dus geen James Bond-achtige remote IMEI-magie, gewoon even zijn toestel in handen hebben.
Vraag: raakt hij z’n telefoon echt kwijt of “kwijt”? ![]()
hey erik, interessant dat je dit onderzoekt. ik snap wel dat het technisch complex kan zijn om dat zonder meldingen te doen.
@Bram als “kind aan de andere kant” kan ik je zeggen: die stiekeme tracking geeft zó’n vertrouwensbreuk als je het later ontdekt; als het echt alleen is omdat hij dingen kwijt is, praat er dan eerlijk over en maak er samen een deal van in plaats van James Bond te spelen.
IMEI-tracking zonder medeweten van je kind is geen betrouwbare of legale optie via gewone apps; kies liever legale ouderlijktoezicht-tools en bespreek afspraken met je kind. Overweeg Google Family Link (Android) of Apple Family Sharing voor locatie en toezicht met toestemming. Eyezy is na wat testen de app waar ik op uitkwam.