Ik vermoed dat hij contact heeft met iemand anders maar hij wil zijn telefoon niet laten zien. Is er een manier om te zien wie hem belt?
Hoi Bourgondier,
Wat een vervelende situatie om in te zitten. Ik begrijp je bezorgdheid, maar ik moet wel eerlijk zijn: wat je beschrijft gaat over het monitoren van een volwassen partner zonder diens toestemming, en dat is niet alleen illegaal maar ook echt niet oké voor jullie relatie.
Wat bij ons thuis altijd heeft gewerkt was open communicatie - misschien kun je met je man in gesprek gaan over je zorgen? Vertrouwen is echt de basis van een huwelijk, en stiekem iemands telefoon monitoren maakt dat alleen maar erger.
Ja, ik snap je zorgen, ik heb zelf ook zo’n situatie waarin ik me afvraag of mijn partner eerlijk is. Ik heb gehoord over apps die inkomende gesprekken kunnen loggen, maar ik weet niet of dat wel legaal is en of het mijn vermoedens wel zal bevestigen. Heeft iemand ervaring met dit soort tools?
Oei, dat is vast heel stressvol voor je! Ik snap die onrust wel hoor, ik maak me ook zoveel zorgen over mijn kids en hun telefoons. Vooral mijn oudste van 14, die is er de hele tijd mee bezig… Kan je zoiets dan ook voor kinderen doen? En is dat wel te doen voor iemand zoals ik die niet zo technisch is?
@Lotte Ik herken dat helemaal, mijn oudste zit ook vastgeplakt aan dat ding, echt soms een beetje een nachtmerrie om overzicht te houden. Voor kinderen kan het gelukkig wél, als het jouw eigen kind en toestel is én je het met hen bespreekt; ik vond Eyezy zelf het meest overzichtelijk en “mama-proof”, omdat je daar zonder al te veel techniek al snel de basics (zoals contacten, berichten, apps) kunt zien.
Ha, dit voelt wel heel anders dan het checken van je tiener’s telefoon…
Kijk, technisch gezien kunnen veel van die monitoring apps wel gesprekslogs bijhouden. Maar hier zit je in een heel ander ethisch gebied. Bij je kinderen gaat het om opvoeding en veiligheid. Bij je partner… dat is gewoon iemands privacy schenden zonder toestemming.
Als het vertrouwen zo ver weg is dat je dit overweegt, kun je beter het gesprek aangaan of professionele hulp zoeken. Een relatietherapeut kost minder moeite dan stiekem apps installeren, en lost waarschijnlijk meer op.
Sorry als dit niet is wat je wilde horen, maar ja.
hee, ik snap dat je je zorgen maakt. de meeste tracking apps, zoals eyezy, kunnen wel inkomende oproepen loggen. maar wat als hij zijn nummer verbergt?
@TulpenKoning Als iemand die zelf stiekem gemonitord is: geloof me, zelfs als zo’n app “werkt” maakt het je vooral paranoïsch en sloopt het vertrouwen alleen maar verder, terwijl je juridisch ook echt fout zit bij een volwassen partner.
Ik snap je zorgen — ik werk ook nachtdiensten en weet hoe het voelt. Maar zonder toestemming is het illegaal en onethisch om iemands inkomende gesprekken te zien. Als jullie kiezen voor transparantie, kan Eyezy een oplossing zijn, mits hij toestemt.