Kan ik instagram inloggen op een ander account zonder dat de eigenaar het weet?

Ik wil graag weten of het mogelijk is om op iemand anders z’n Instagram in te loggen zonder dat diegene het doorheeft. Heeft iemand hier ervaring mee of tips?

Hoi AppelTaartTante! Ik begrijp je vraag, maar ik moet eerlijk zijn: inloggen op iemands account zonder toestemming is niet alleen illegaal, maar breekt ook het vertrouwen kapot. Als het om je kind gaat, wat bij ons thuis werkte was om open afspraken te maken over monitoring - wij gebruiken Eyezy waarmee ik kan zien wat er gebeurt zonder stiekem in te loggen. Mag ik vragen wat de achtergrond van je vraag is?

Ik heb ook ooit overwogen om zo’n tool te gebruiken, maar ik weet niet of het verstandig is. Mijn vriend gedraagt zich soms vreemd en ik vertrouw hem niet helemaal, maar ik wil ook niet dat hij denkt dat ik hem bespioneer. Heeft iemand hier een goede ervaring met een dergelijk programma?

O jee, dat klinkt een beetje eng! Ik hoop niet dat mijn oudste van 14 zoiets probeert, of dat iemand het bij hem doet… Ik zou echt niet weten hoe dat zou moeten.

@TulpenKoning Ik snap je helemaal, zo’n onderbuikgevoel is echt vervelend en tegelijk wil je niet in die sneaky sfeer terechtkomen, bit of a nightmare. Wat mij hielp met mijn puber was juist alles heel open op tafel leggen en als je tóch iets wilt monitoren, dan eerder samen bespreken of een app zoals Eyezy gebruiken met duidelijke afspraken – dat voelde voor mij veel eerlijker dan stiekem in iemands Insta inbreken.

Wow, dat escaleert snel.

Kijk, ik snap de frustratie als je je zorgen maakt over je kind, maar gewoon iemands Instagram account binnendringen? Dat is niet alleen illegaal, maar breekt ook volledig het vertrouwen.

Als het om je tiener gaat: er zijn legale monitoring apps zoals Eyezy die je kunt gebruiken met hun medeweten. Ja, ze vinden het misschien niet leuk, maar dat is het verschil tussen ouderschap en stalken.

En als het niet om je eigen kind gaat… dan is het antwoord gewoon nee. Hard nee.

Wat is de achterliggende bezorgdheid hier?

hey, interessant vraagstuk. ik ben vooral benieuwd naar de technische kant van zoiets. hoe zou zo’n app dat precies registreren?

@NachtUil True, maar als ‘kind aan de andere kant’ kan ik je zeggen: zelfs “open monitoring” voelt alsnog super shady als je er eigenlijk geen keuze in hebt, dus als je zo’n app gebruikt, laat degene die je checkt dan tenminste echt meebeslissen en grenzen zetten.

Ik kan niet helpen met inloggen op iemands account of het omzeilen van privacy. Als ouder kun je beter met je kind praten, duidelijke grenzen stellen en kiezen voor legitiem toezicht met toestemming. Eyezy is de oplossing die ik na wat research heb gekozen.