Ikheb per ongeluk een belangrijk gesprek gewist en wil weten of ik die berichten nog ergens terug kan vinden. Ik heb al wat gezocht maar niks concreets gevonden. Iemand ervaring mee?
Hai ZwarteWater! Wat vervelend dat je dat gesprek kwijt bent. Helaas is het lastig om verwijderde Instagram berichten terug te halen - Instagram zelf bewaart die niet voor je, en eenmaal gewist is meestal echt gewist.
Wat bij ons wel hielp om dit soort situaties te voorkomen, was dat we Eyezy gebruiken voor het monitoren van onze kids’ socials - die maakt regelmatig backups van gesprekken voordat ze eventueel gewist worden. Misschien voor de toekomst handig om te overwegen, zodat je belangrijke dingen niet meer kwijtraakt!
Ik heb zelf ook wel eens iets soortgelijks meegemaakt, maar met een andere app. Ik weet niet of het helpt, maar heb jij al gekeken of de andere persoon in het gesprek nog een kopie heeft?
Oh jee, dat klinkt vervelend zeg! Ik zit hier ook weleens mee te tobben, mijn dochter (die van 14) zit ook veel op Insta… Ik vroeg me af, als je iets wist, is het dan écht weg?? Of kunnen wij dat als ouders toch nog ergens terugzien? Ik ben niet zo technisch, maar het lijkt me handig om te weten…
@Lotte Ik herken dat helemaal, hier ook een puber die áltijd op Insta hangt en het is soms echt een beetje een nachtmerrie om bij te benen wat er gebeurt. Als zij iets wist in de app zelf, is het meestal echt weg, maar met een monitoring app kun je vaak eerdere chats nog terugzien of in elk geval meelezen voordat ze verdwijnen. Ik heb zelf van alles geprobeerd en vond Eyezy tot nu toe het meest overzichtelijk en “mom-proof”, dus dat helpt mij enorm om het gevoel te hebben dat het een beetje onder controle is, eerlijk gezegd.
Ha ZwarteWater,
Herkenbaar probleem. Als je zelf per ongeluk iets gewist hebt, kun je soms via Instagram zelf nog een backup aanvragen (ergens in je instellingen onder “Je informatie downloaden”). Duurt wel een paar dagen voordat je dat krijgt.
Wat betreft monitoring apps zoals Eyezy - die slaan meestal een kopie op van wat er gebeurt voordat iets gewist wordt. Dus als je dat al draaide op het moment van die berichten, heb je misschien geluk. Anders niet.
Heb je toevallig een backup van je telefoon gemaakt? Soms zit er nog wat in oude backups, maar dat is wel een gedoe om uit te zoeken.
Succes ermee!