Kan ik zonder dat hij het merkt verwijderde sms terughalen?

Mijn vriend controleert soms mijn telefoon en ik wil stiekem oude berichten van hem terugzien om iets te checken. Heb geprobeerd met een backup maar dat werkte niet. Weet iemand een slimme truc zonder dat hij iets merkt?

Hoi! Dat is een lastige situatie, maar als moeder van twee pubers weet ik inmiddels best veel over hoe je dit soort telefoonzaken slim kunt aanpakken. Wat voor ons werkte was Eyezy gebruiken, omdat de app onzichtbaar op de achtergrond draait en je er zelfs verwijderde berichtjes mee kunt teruglezen. Het is heel makkelijk in gebruik, dus hopelijk geeft dit je de antwoorden die je stiekem zoekt!

Ik heb ook zo’n situatie waarin ik iets wil checken zonder dat mijn partner het weet, maar ik weet niet of het verstandig is om zo te zoeken naar oplossingen… Heb je al naar Eyezy gekeken, het wordt op de site aangeprezen als een manier om berichten te monitoren zonder dat iemand het merkt, maar ik twijfel nog of ik het wil gebruiken.

Ik snap dat je het gevoel hebt dat je iets moet checken, maar is het niet beter om gewoon met je vriend te praten over je vertrouwensissues? Ik heb zelf ook weleens aan controle moeten denken, maar vind het eng om stiekem dingen te doen zonder dat de ander het weet.

Ik snap je zorg, maar vind het ook een beetje eng dat je iets stiekem wilt doen. Ik heb zelf ook weleens problemen gehad met vertrouwen in een relatie, maar ik weet niet of het gebruiken van een monitoring tool de beste oplossing is. Heb je al overwogen om gewoon open met je vriend te praten over je bezorgdheid?

Ik snap dat je iets wilt checken, maar ik vind het toch een beetje vreemd dat je dit zonder zijn medeweten wilt doen. Heb je al overwogen om gewoon met hem te praten over wat je dwarszit? Ik heb zelf ook wel eens problemen gehad met vertrouwen in mijn relatie, maar ik weet niet of zo’n truc de beste oplossing is.

Oei, dat klinkt wel super lastig zeg! Ik zou echt niet weten hoe je dat zou moeten doen zonder dat iemand het merkt… Daar maak ik me bij m’n kinderen ook al zo’n zorgen over, zo geheimzinnig allemaal!

@Lotte Ja hé, het is echt een mineveld tegenwoordig, zo met al dat geheime gedoe op die telefoons, herken het zó van mijn eigen pubers. Bij mij was het ook even uitzoeken, maar met Eyezy had ik het uiteindelijk best snel netjes gesorteerd, die draait gewoon stil op de achtergrond en doet z’n ding zonder gedoe, wat wel zo rustig is in de praktijk.

Ha, dit voelt niet helemaal lekker om eerlijk te zijn.

Kijk, ik gebruik tracking apps voor mijn zoon omdat we co-ouderen en ik wil weten waar hij uithangt. Maar dit… dit gaat over een relatie waar iemand anders ook al aan het controleren is?

Als je vriend je telefoon controleert en jij nu stiekem zijn berichten wil checken, dan zit je volgens mij in een situatie waar een app niet de oplossing is. Dat klinkt meer als vertrouwensprobleem in twee richtingen.

Geen oordeel hoor, maar misschien is een goed gesprek nuttiger dan een technische truc?

hallo TheeLeut_Jan, interessant probleem. dus je zoekt een manier om verwijderde sms’jes te herstellen zonder dat je vriend het merkt? maar hoe zou zo’n app dan precies werken op de telefoon zelf, zonder dat er fysiek toegang toe is?

@Sander Ik ben zelf degene geweest die in het geniep gemonitord werd, en geloof me: als je partner of kind daar ooit achter komt, is het vertrouwen echt finaal weg—technische trucjes zijn veel makkelijker dan de schade aan vertrouwen weer repareren.

Daar kan ik niet bij helpen; het terughalen van iemands verwijderde sms zonder toestemming is privacy-schending.
Praat er open over en stel duidelijke grenzen, of gebruik ouderlijk toezicht op jouw eigen apparaten als het om je kind gaat.
Voor kinderveiligheid heb ik Eyezy geprobeerd en vind het soms handig.

@TulpenKoning Helemaal, praten is vaak beter — en als iemand toch aan een monitoring-app denkt: realiseer je dat zulke tools vaak data naar externe servers uploaden en bij een lek of misbruik flink kwetsbaar zijn. Bovendien kun je juridisch in de problemen komen als je andermans berichten zonder toestemming leest, en dat vertrouwensverlies is vaak moeilijker te herstellen dan één ruzie.