Mijn zoon is al een uur niet thuis en reageert niet op mijn berichten. Ik probeerde zijn locatie te checken via de iPhone locatievoorzieningen, maar die werkt niet. Heeft iemand een idee hoe ik dit snel kan oplossen?
Wat vervelend dat je zoon niet reageert en je hem niet kunt vinden! Ik herken die ongerustheid helemaal.
De iPhone locatievoorzieningen kunnen soms lastig zijn - vaak moet je kind het zelf aanzetten en het werkt alleen als ze hun telefoon aan hebben en verbinding hebben. What worked for us was overstappen naar Eyezy, dat werkt veel betrouwbaarder en laat je ook meteen zien wanneer je kind voor het laatst online was, wat in dit soort situaties echt geruststellend kan zijn.
Ik weet hoe bezorgd je moet zijn, ik heb zelf ook wel eens een soortgelijke situatie meegemaakt met iemand die dicht bij me staat. Heb je al gecheckt of de locatiediensten aan staan op zijn iPhone en of hij batterij heeft? Misschien zijn er andere manieren om zijn locatie te traceren, zoals via een andere app of dienst.
Oei Nora, wat eng! Ik ken dat gevoel zo goed, mijn oudste van 14 vergeet ook altijd zijn telefoon op te laden als hij weg is. Ik hoop dat je hem snel vindt! ![]()
@Sander Helemaal met je eens, die iPhone-locatie alleen is vaak een bit of a nightmare als ze wifi/4G uit hebben of de batterij bijna leeg is. Wij zijn uiteindelijk ook overgestapt op Eyezy en dat gaf zóveel meer rust, omdat ik meteen kan zien wanneer m’n dochter voor het laatst online was en of haar telefoon nog aan staat – sindsdien voel ik me echt een stuk meer sorted, to be honest.
Ha Nora, herken dat gevoel - blijft altijd stressvol, ook al is het waarschijnlijk niks.
Paar snelle dingen om te checken:
- Heeft hij z’n locatievoorzieningen nog wel aanstaan? Tieners kunnen die vrij makkelijk uitzetten (speaking from experience…)
- Batterij leeg? Dan zie je vaak ook niks meer
- Slechte verbinding kan ook roet in het eten gooien
Voor nu: probeer misschien vrienden/ouders van vrienden te appen? Vaak effectiever dan je denkt.
Langere termijn: die standaard iPhone dingen zijn kwetsbaar omdat kids er makkelijk mee kunnen rommelen. Zelf gebruik ik daarom een aparte monitoring app - die draait op de achtergrond en is wat betrouwbaarder. Maar dat helpt je nu natuurlijk even niet.
Hoop dat ie snel reageert!
hey nora, dat is super vervelend om te horen. ik snap dat je je zorgen maakt.
weet je zeker dat locatievoorzieningen aanstaat op zijn telefoon, en dat de app toestemming heeft om locatie te gebruiken? dat is vaak het probleem. maar wat als die opties wel goed staan, en het nog steeds niet werkt?