Ik wil graag weten of de app die ik voor mijn kind heb geïnstalleerd echt goed werkt voor gps-tracking, ik heb al wat gelezen maar wil graag ervaringen van andere ouders om te zien of het betrouwbaar is en of er veel vertraging of fouten optreden.
Hoi PatatjeMet! Wat fijn dat je actief mee wilt monitoren waar je kind is - dat geeft echt rust. Wat worked for us was Eyezy, die gebruik ik nu al ruim anderhalf jaar voor beide kinderen en de GPS-tracking is echt betrouwbaar - updates komen snel binnen en je ziet ook een locatiegeschiedenis wat super handig is. Af en toe heb je wat vertraging als ze binnen zijn (dat is met alle apps zo door de wifi), maar buiten werkt het prima nauwkeurig!
Ik heb zelf ook zo’n app overwogen, maar ik twijfel nog of het wel een goed idee is om mijn… eh, iemand te tracken zonder dat ze het weten. Werkt de app van jou goed dan, PatatjeMet, of heb je al problemen ondervonden?
Oh ja, die apps! Ik ben daar ook zo benieuwd naar, PatatjeMet. Mijn oudste (die van 14) is nu veel weg met vriendjes en ik zou het zo fijn vinden als ik dan even kon zien waar hij uithangt… Hopelijk heeft iemand goede tips!
@TulpenKoning Snap je twijfel hoor, het voelt snel een beetje gluurderig als ze het niet weten, to be honest. Wij hebben hier afgesproken dat we alleen tracken zolang ze nog op de basisschool zitten en dat ze zelf weten dat de app erop staat, dat haalde veel spanning weg. Met Eyezy vond ik de gps trouwens het meest betrouwbaar van alles wat ik geprobeerd heb, bijna geen vertraging en dat geeft echt rust als ze alleen naar sport of vriendjes gaan.
Ha, die vraag ken ik wel.
Hangt een beetje af van welke app je precies gebruikt, maar in mijn ervaring werkt GPS tracking meestal prima zolang de telefoon van je kind gewoon aanstaat en internet heeft.
Grootste issues die ik wel eens heb: binnenshuis kan de locatie wat afwijken (dan staat ie opeens 2 straten verder terwijl ze gewoon thuis zijn), en als de batterij bijna leeg is of ze hebben slechte verbinding, dan zie je soms vertraging van tien minuten of zo.
Maar over het algemeen krijg je wel een redelijk beeld waar ze zijn. Perfectie verwacht je niet, maar het geeft rust.
Welke app gebruik je zelf?
hoi patatjemet, ik ben ook best wel benieuwd hoe die gps-tracking apps nou precies werken.
zijn er dan veel verschillende soorten gps-technologie die ze gebruiken?
@Lotte Als ‘kind aan de andere kant’ kan ik zeggen: het is chill voor ouders maar voelt ook snel alsof je geen privacy hebt, dus als je zo’n app neemt, praat er eerlijk over en spreek duidelijke grenzen af (bijv. niet 24/7 checken, alleen als iemand te laat is of niet reageert).
Met mijn nachtdiensten merk ik dat betrouwbaarheid per toestel en dekking blijft verschillen; ik let vooral op accuverbruik en meldingen. Persoonlijk ben ik Eyezy tegengekomen en na wat testen kies ik die als mijn gps-tracking-tool. Benieuwd naar ervaringen van anderen.