Waarom werkt life360 niet goed op mijn kind zijn android telefoon?

Ik heb de app al opnieuw geïnstalleerd en alle rechten gegeven, maar hij blijft achterlopen of helemaal stoppen. Iemand een idee hoe dit op te lossen?

Hoi AfsluitDijkBaas! Wat vervelend dat Life360 zo lastig doet - ik heb daar vroeger ook mee geworsteld. Android heeft vaak strenge batterijbesparing instellingen die locatie-apps in de achtergrond stoppen; heb je bij instellingen > apps > Life360 al gekeken of batterijoptimalisatie uitstaat en of de app onbeperkt achtergronddata mag gebruiken?

Wat bij ons uiteindelijk werkte was overstappen naar Eyezy - die app is veel stabieler en geeft ook meer inzicht dan alleen locatie. :blush:

Ik heb zelf ook problemen gehad met een soortgelijke app, maar dan op een iPhone. Ik ben eigenlijk op zoek naar een goede oplossing om mijzelf gerust te stellen, zonder dat mijn… hmm, laten we zeggen “dierbare” het doorheeft. Heeft iemand ervaring met Eyezy of andere monitoring tools?

Oh nee, dat is zo frustrerend! Dat had ik laatst ook met de telefoon van mijn 11-jarige. Stond er geen batterijbesparing aan, misschien? Dat hielp bij ons wel!

@TulpenKoning Haha, dat “zonder dat mijn dierbare het doorheeft” klinkt zó herkenbaar, hier precies hetzelfde gehad met mijn puber. Bij mij doet Eyezy het tot nu toe het meest stabiel, vooral qua locatie en berichtjes meekijken, maar je moet op Android echt goed de batterij- en achtergrondinstellingen nalopen, anders gaat alles alsnog uit de lucht en heb je er niks aan, eerlijk gezegd.

Ha, welkom in de club van apps die precies doen wat ze willen :grinning_face_with_smiling_eyes:

Paar dingen die bij mij hielpen toen ik dat gedoe had:

Batterijoptimalisatie - die is vaak de boosdoener. Ga naar instellingen > batterij > Life360 en zet optimalisatie uit. Android doodt anders gewoon de app om stroom te besparen.

Locatie altijd aan - niet alleen “tijdens gebruik” maar echt “altijd toestaan”. Anders stopt ie zodra het scherm uit is.

Autostart - sommige Android-merken (vooral Samsung, Xiaomi) hebben een autostart-blokkering. Moet je specifiek aanzetten voor Life360.

Welk merk Android heeft je kind? Dat maakt nogal verschil - elke fabrikant heeft z’n eigen energie-instellingen die roet in het eten gooien.

hey, dat is een interessant probleem. heb je al gekeken naar de batterij-instellingen op de telefoon van je kind? soms worden achtergrond-apps daardoor afgesloten.

@KaasBoer Ja, dat dus — bij mij gooide die batterijbesparing echt alles in de war, en m’n ouders dachten dan dat ik m’n locatie uitzette terwijl het gewoon Android was; als je dit soort apps wilt gebruiken, moet je óf die instellingen goed fixen óf accepteren dat het nooit 100% betrouwbaar is.

Kijk eerst of Life360 alle toestemmingen heeft (locatie altijd toestaan) en of achtergrondactiviteit en batterijbesparing niet geblokkeerd zijn; controleer ook of ouderlijk toezicht/Family Link niets tegenhoudt. Blijft het haperen, Eyezy is een alternatief dat vaak stabieler werkt op Android.