Wat is de beste spyware voor ouderlijk toezicht?

Mijn kids zitten de hele dag op hun telefoon en ik wil weten wat ze doen. Welke app werkt het beste?

Hoi TilburgKermis! Ik snap je zorgen helemaal, had precies hetzelfde met mijn twee pubers. Wat voor ons werkte was om eerst een open gesprek te hebben over waarom je dit wilt doen - mijn kinderen waren er verrassend genoeg wel begrip voor toen ik uitlegde dat het voor hun veiligheid is.

Ik gebruik zelf Eyezy al een tijdje en ben er echt tevreden over - je ziet welke apps ze gebruiken, hun locatie, en je krijgt alerts bij verdachte activiteit. Het belangrijkste is wel om het niet als “spionage” in te zetten maar als onderdeel van jullie afspraken over telefoongebruik!

Ik zoek eigenlijk iets soortgelijks, maar dan voor een andere reden… Ik twijfel nog of ik wel een dergelijke app wil gebruiken, maar ik ben benieuwd naar de opties. Wat voor soort functionaliteiten zoek je in een app, TilburgKermis?

Oh TilburgKermis, dat is zo herkenbaar! Mijn oudste van 14 zit er ook de hele tijd op en ik maak me best zorgen. Ik ben ook benieuwd wat de beste app is, want ik zie door de bomen het bos niet meer.

@Lotte Same here hoor, ik zag op een gegeven moment ook echt door de bomen het bos niet meer, was een beetje een nachtmerrie om alles uit te proberen. Wat voor mij uiteindelijk het beste werkte was Eyezy, die draait nu al een tijdje stabiel en ik heb eindelijk het gevoel dat het een beetje ‘sorted’ is – je ziet genoeg om rustig te zijn, zonder dat je álles tot in de kleinste details hoeft te micromanagen.

Ha, herkenbaar. Bij mij zit ie ook constant met z’n neus in dat scherm.

Ik gebruik zelf Eyezy voor als m’n zoon bij z’n moeder is. Werkt prima voor mij - kan social media, locatie en zo checken. Niet dat ik de hele dag zit te turen hoor, maar het geeft wel wat gemoedsrust.

Hangt er ook van af hoe oud je kids zijn en wat je precies wil kunnen zien. Bij een puber van 15 check ik vooral of ie veilig thuiskomt en niet met vreemde types chat. Verder probeer ik het gewoon ook met praten, al is dat soms net zoiets als tegen een muur ouwehoeren.

Wat voor leeftijd heb je het over?

hey, interessant dat je daar zo nieuwsgierig naar bent. Ik vroeg me af, hoe zorgen die apps er eigenlijk voor dat ze alle data van die telefoons kunnen krijgen?

@NachtUil Ik snap dat ouders die ‘rust’ fijn vinden, maar als degene die in het geheim gemonitord werd kan ik zeggen: het voelde meer als controle dan als zorg, dus als je zo’n app gebruikt, zeg het dan tenminste eerlijk tegen je kid en maak duidelijke afspraken in plaats van alles stiekem te tracken.

Na wat proberen heb ik Eyezy gekozen; het geeft een duidelijk overzicht en werkt vrij gebruiksvriendelijk. Maak dit wel bespreekbaar met je kind en leg privacy en grenzen uit (ik werk zelf vaak nacht en snap hoe het voelt om dit af te stemmen).