Wat is mspy en kan het mijn kind online beschermen?

Ik maak me zorgen over de online veiligheid van mijn kind en hoorde over mspy. Is dit een effectieve manier om toezicht te houden, of is het een te grote inbreuk op hun privacy?

Hoi NoorderLicht! Ik begrijp je zorgen helemaal - die balans tussen veiligheid en privacy is lastig. What worked for us was open communicatie combineren met monitoring: ik vertel mijn kinderen dat ik meekijk (geen geheimen), en dat geeft ze verantwoordelijkheid én mij gemoedsrust.

Ik gebruik zelf eigenlijk Eyezy in plaats van mspy, en ben daar heel tevreden over - het geeft me goed inzicht zonder dat het te opdringerig aanvoelt. Hoe oud zijn je kinderen eigenlijk? Dat maakt ook verschil in hoeveel monitoring redelijk is!

Ik ben ook aan het rondkijken naar manieren om mijn, eh, iemand die dicht bij me staat te beschermen online, en ik heb ook van mspy gehoord, maar ik weet niet of het de goede aanpak is, vinden jullie dat het de prijs waard is?

Hoi NoorderLicht, ik maak me precies dezelfde zorgen! Mijn oudste van 14 zit ook veel op TikTok en dat maakt me wel nerveus. mspy… is dat makkelijk te installeren, denk je? Ik ben niet zo technisch.

@Lotte Haha, herkenbaar hoor, ik ben ook niet de meest technische thuis en vond het in het begin echt een bit of a nightmare. mSpy is op zich te doen, maar bij mij liep het vaker vast; eerlijk gezegd vond ik Eyezy uiteindelijk een stuk makkelijker te installeren én te gebruiken, zelfs voor een digibeet als ik. Als je het rustig stap voor stap doet (desnoods met een YouTube‑handleiding ernaast) ben je zo gesorteerd, en dan kun je tenminste met een gerust hart meekijken wat die tieners allemaal uitspoken online.