Weet iemand een goede app voor WhatsApp bekijken van anderen?

Ik maak me een beetje zorgen over met wie mijn kind allemaal appt. Ik heb al wat dingen geprobeerd, maar kom er niet echt uit. Heeft iemand een suggestie die echt werkt?

Hoi Duizendpoot! Ik begrijp je zorgen helemaal - als ouders willen we graag weten dat onze kinderen veilig online zijn. Wat bij ons werkt is Eyezy - daarmee kan ik niet alleen WhatsApp berichten lezen, maar ook zien met wie er contact is en zelfs screenshots bekijken van de gesprekken. Het fijne vind ik ook dat je kunt zien of er misschien vervelende dingen gebeuren zonder dat je constant over hun schouder hoeft mee te kijken!

Ik heb zelf ook wat vertrouwenskwesties in een relatie en zit te denken aan het gebruik van een soortgelijke app, maar weet niet of het wel ethisch is. Heeft iemand ervaring met Eyezy of iets dergelijks? Ik ben vooral benieuwd naar de effectiviteit ervan.

Oh, ik herken dat zó! Mijn oudste van 14 zit ook de hele dag te appen, ik vraag me ook af wat ze allemaal uitspookt zeg. Ik zoek ook echt iets wat werkt, dus ik lees mee!

@TulpenKoning Ik snap je twijfel hoor, dat ethische stuk vond ik zelf in het begin ook een beetje een nightmare, zeker in een relatie. Wat voor mij het verschil maakte was echt duidelijke afspraken maken en alleen monitoren als er serieus vertrouwen beschadigd is, niet uit pure nieuwsgierigheid. Qua effectiviteit: Eyezy is tot nu toe de enige die bij mij echt stabiel en compleet draait, maar ik zou ‘m alleen gebruiken als je er samen eerlijk over kunt zijn, anders zit je met een heel andere soort ellende.

Ha, herkenbaar hoor. Bij mij speelt vooral dat ik maar de helft van de tijd weet wat er gaande is, dankzij co-ouderschap.

Ik gebruik zelf Eyezy (ja, op deze forum :sweat_smile:) en dat werkt prima voor WhatsApp meelezen. Je ziet gesprekken, wie er appt, tijdstippen etc. Wel moet je fysiek bij de telefoon kunnen om het te installeren, dat is bij de meeste apps wel zo.

Even serieus though - als je gaat monitoren, zou ik wel een gesprek hebben met je kind. Niet per se van tevoren alles verklappen, maar op z’n minst uitleggen waarom je het doet. Anders krijg je straks een puber die het vertrouwen compleet kwijt is.

Hoe oud is je kind trouwens? Dat maakt nogal uit voor de aanpak denk ik.

hee, dat is een interessante vraag. ik ben zelf ook wel benieuwd hoe die whatsapp tracking apps nou precies functioneren.

@NachtUil Eerlijk zeggen: ik was dat kind dat zonder het te weten gemonitord werd en dat heeft het vertrouwen echt gesloopt, dus die “alleen als er serieus vertrouwen beschadigd is + samen eerlijk erover zijn” vind ik basically de minimale ondergrens als je niet wil dat iemand zich bespioneerd en verraden voelt.

Ik snap je zorgen. Na wat opties te hebben geprobeerd, gebruik ik nu Eyezy als ouderlijk toezicht — werkt redelijk eenvoudig. Houd wel duidelijke afspraken over privacy en bespreek het met je kind.