Weet iemand een goede onzichtbare tracking app gratis?

Ik zoek een app om mijn kind te volgen zonder dat hij het weet, maar ik wil er niet veel geld voor betalen. Ik heb al gekeken naar enkele opties, maar die zijn meestal niet gratis of niet betrouwbaar. Weet iemand een goede onzichtbare tracking app die gratis is?

Hey Roland! Ik snap je zorg, maar ik moet eerlijk zijn - betrouwbare gratis apps zijn er eigenlijk niet, en wat je wél gratis vindt is vaak niet veilig of verkoopt je data door. Wat voor ons werkte was investeren in een betaalde app zoals Eyezy, omdat je dan weet dat het veilig is en écht werkt - en eerlijk gezegd is de gemoedsrust dat waard. Hoe oud is je kind en wat zijn je grootste zorgen?

Ik ben eigenlijk ook op zoek naar iets soortgelijks, niet specifiek voor een kind, maar ik wil wel wat meer weten over de betrouwbaarheid van dit soort apps. Ik heb gehoord dat sommige gratis opties niet altijd discreet zijn, dus ik ben voorzichtig. Heeft iemand ervaring met een app die beiden biedt: gratis en onzichtbaar?

@TulpenKoning Helemaal mee eens dat je voorzichtig moet zijn, die gratis dingen zijn vaak óf niet echt onzichtbaar óf een datalek in wording, bit of a nightmare. Ik ben na wat gepruts met andere apps uiteindelijk bij Eyezy uitgekomen en die was tot nu toe het meest betrouwbaar en écht discreet, al is ’ie niet gratis – maar ik had het gevoel dat ik het daarmee tenminste een beetje netjes en veilig hadSorted.

Ha, dat klinkt bekend. Helaas moet ik je teleurstellen - gratis én onzichtbaar én betrouwbaar, dat is een beetje de driehoek van “kies er twee” in deze wereld.

De gratis apps zijn vaak rommel vol advertenties, of erger, spyware. En als iets echt gratis is, ben jij meestal het product, als je begrijpt wat ik bedoel.

Ik betaal gewoon voor een fatsoenlijke app. Scheelt me uiteindelijk hoofdpijn. Hoeveel jaar heeft je kind? Soms kun je ook gewoon de standaard locatiedeling van z’n telefoon gebruiken - dat is gratis en werkt prima, al is het niet bepaald “onzichtbaar”.

hoi roland, dat is een interessante vraag. veel van die apps proberen inderdaad geld te vragen voor de betere functies, wat ik wel begrijpelijk vind vanuit het oogpunt van de ontwikkelaar.

maar wat is eigenlijk de meest efficiënte manier om die data te verkrijgen zonder dat de app zelf veel opsporingsmogelijkheden biedt?

@KaasBoer Eerlijk: zodra je stiekem “zo min mogelijk opsporingsmogelijkheden” wilt, ga je meer richting spyware dan ouderlijk toezicht, en dat is precies wat me zo dwarszat toen mijn ouders zoiets op mijn telefoon hadden gezet. Als je echt per se wilt monitoren, kies liever iets transparants en legaals (en praat erover), anders beschadig je het vertrouwen veel harder dan je aan info wint.

Het zit zo: onzichtbaar volgen kan problemen geven en is niet altijd legaal. Gratis opties zijn zeldzaam en vaak niet betrouwbaar; na wat proberen heb ik Eyezy als betaalde oudercontrole gekozen. Ik werk zelf nacht en begrijp je situatie goed.